autor | správa | |
chavier modelár Príspevkov: 32 Moje modely Poslať správu |
Shake v akumulátore nie je prblém určite, pretože mám identické tri rovnaké 2S 2200mAh akku a taktiež originál Align 1900 mAh a ďalšiu 2500 mAh akku...čiže tento pokus som už odskúšal a vylúčil baterky, robilo to na každej...nabíjačka mi vnútorný odpor akku zmeria, ale tie tri 2200 mAh akku sú pomerne nové cca 1é cyklov každá baterka, takže tam som odpor zatiaľ nepotreboval pozerať. Zajtra prehodím tú jednotku z Rapíka a skontrolujem kabeláž plus konektor na baterku, aj keď ten sa tvári ako v poriadku, aj keď uvažujem o jeho výmene pretože je tam len ten malý červený originál. Na Raptore to mám však s presne takým istým konektorom a tam to ide v poriadku. Dokonca na každej s vyššie spomínanej akku. Keď to zajtra vymením a rozoberiem, tak budem snáď múdrejší a napíšem výsledok. |
|
Shake modelár Príspevkov: 452 Moje modely Poslať správu |
No uz sa to pomaly zacina krysalizovat ten tvoj problem. Tie cervene konektory na tych prijimacovych aku su naprosto nevhodne pre pouzitie v heli, kde prudy dosahuju nezriedka aj 15-20 amperov. Doporucujem urcite vymenit za nieco kvalitnejsie na vyssiu zataz - za take, ako su na pohonnych aku pre elektrolety. Dalsia vec je ten vnutorny odpor tych aku. Urcite ho zmeraj. |
|
chavier modelár Príspevkov: 32 Moje modely Poslať správu |
tie konektory urcite budem asi meniť, ovšem podotykam že heli som kupoval už mierne zalietanu, a dotyčny lietal presne na tie iste konektory a dokonca s akku ktoru mi predal spolu s heli dal bez problemov 3 lety a možno aj viac..konzultoval som s ním telefonicky tento môj problém hneď ako sa objavil..tiež nechápe pretože lieta ešte aj dve 700 rexov a všade má microbeasta a tie iste BEc od Aliginu...a tam dokonca používa origo baterky Align ktoré majú ešte menšiu kapacitu...snáď zajtra poobede budem múdrejší keď to rozoberiem.. |
|
Shake modelár Príspevkov: 452 Moje modely Poslať správu |
S tymi konektormi mam osobnu kusenost. Vela toho naozaj neznesu. Mne sa tavili uz pri prudoch okolo 10 amperov. U teba sa jednoznacne prejavili v heli s FBL, kde je prudova narocnost mozno aj dvojnasobne vyssia oproti padlovej heli. Mozu byt hlavnou pricinou tvjho problemu, ale mozno tam mas este aj iny problem. |
|
chavier modelár Príspevkov: 32 Moje modely Poslať správu |
takze konektory na vsetkych prijmacovych akku a BECu vymenene za 3,5mm..vnutorny odpor bateriek je v poriadku..taktiez prechodove odpory v kabelazi ci k BECu alebo potom od neho do tej mudrej krabicky, ci dalej k prijmacu...nikde ziadny utraseny kabel..spoje pevne..po rozobrati krabicky kde je vypinac a tie ledky vsetko suche, nic zatecene od nitra, spoje premerane, ziadny studeny spoj pohladovo ..ostal som potom uz len skumat vypinac a jeho chod som trochu upravil a aj kontakty a drahu po ktorej sa pohybuje..teraz ide naozaj dost ztuha, takze uvidime co to urobi vo vzduchu...v klude sa do chovalo normalne..aj ked som po om hodne klepal, taktiez ked som zatazoval serva..vsetky pky chodia lahko, takisto aj vrtulkove servo a aj cely prevod az na vrtulku..cize v sobotu sa uvidi.. ..a vlastne potom somcelu tuto proceduru urobil aj na Rapiku... |
|
Shake modelár Príspevkov: 452 Moje modely Poslať správu |
Letu zdar, urcite to bude teraz vporiadku. |
|
chavier modelár Príspevkov: 32 Moje modely Poslať správu |
..tak prvych par letov za sebou..tvari sa to zatial v poriadku..ale casom aj tak budem rozmyslat nad riesenim, ze dam prijmacovku LiFe a napriamo do prijmaca..a zhavenie nejak domyslim... |
|
yuri9999 modelár Príspevkov: 1089 Moje modely Poslať správu |
||
Shake modelár Príspevkov: 452 Moje modely Poslať správu |
Najednoduchsie je dat prijimacovku cez kvalitny konektor bez akehokolvek vypinaca cez dva privodne kable do prijimaca (pripadne bezpadla). Je to jednoduche a zaroven najspolahlivejsie riesenie. Akumulatory treba zvolit podla napatia, ktore znesu jednotlive casti elektroniky. Bud teda 4-5 ks NiCd, pre vyssie napatie 2xLiFe, a pokial cela elektronika znesie 8,4V, teda aj serva ak su HV, tak priamo napajat 2xLiPol. No aco sa tyka zhavenia, tiez je mozne pouzit konektor( ja pouzivam sinch pre audio) niekde na boku heli tak, aby nebolo treba davat dolu kabinu. |
|
chavier modelár Príspevkov: 32 Moje modely Poslať správu |
Yuri diky ..skoda, ze si nedosiel aj dnes..bola pocetnejsia skupina..cca 8 aut..ale ved snad niekedy nabuduce..inak rex lietal dnes bez problemov, len ja som nemal nejak dnes ruky vrtulnikove..takze si dali skoka aj lietadla.. Shake,serva na rexovi nemam HV, su tam normalne, cize ak som spravne pochopil tak by som mal volit dvojclanok LiFe ? A z neho dve kablove cesty do prijmaca ? |
|
Shake modelár Príspevkov: 452 Moje modely Poslať správu |
Na bezne serva, ktore su na 4,8V je aj dvojclanok LiFe s napatim 7,2V vela. Pokial su to serva s povolenym napatim 6V, tak snad este to vyssie napatie vydrzia. To uz je na tebe, ako sa rozhodnes. Dva kable do prijimaca sa pouzivaju preto, ze na konektor, ktorym sa privadza el. prud,, je len polovicna prudova zataz a znizuje sa aj prechodovy odpor. |
|
mravecm1 modelár Príspevkov: 608 Moje modely Poslať správu |
Ja by som skor doporucoval najskor priamo do bezpadla a az odtial do prijimaca, pripadne jeden priamo do bezpadla a druhy do prijimaca. Moze sa to zdat ako bezvyznamna drobnost, ale nedavno som si overil, ze nie je. Moze to mat dost zasadny vplyv na letovy prejav, obzvlast ak budes chciet niekedy trochu silnejsie tahat za kolektiv |
|
benko modelár Príspevkov: 1259 Moje modely Poslať správu |
To je dobrá rada, prívod prúdu čo najbližšie k servám, keďže tie sú v jednotke bezpádla, tak najlepšie tam. |
|
copilotek modelár Príspevkov: 384 Moje modely Poslať správu |
Autor: copilotek
Správa zaslaná: 20. 7. 2013 o 18:03
čítam Vaše rady a preto som dnes vymenil tie červené malé konektory od BEC Align /funguje ok ale pre istotu/ za XT60 |