Od Minga z Windrideru som si objednal tohto Foxa v jesennej akcii bez poštovného. Skvelá ponuka ktorá sa neodmieta. Po tomto Foxovi som pokukoval už dlhšie na Lindingerovi, no nemali ho v tom čase skladom. Ruka v ruke som sa dostal na windriderove stránky a pozerám - AKCIA. No nezober to.
Základné údaje:
Rozpätie 1675mm
Dĺžka 890mm
Plocha krídla 0,2sq.m
Plošné zaťaženie 21,25g/sq.dm
Prázdna hmotnosť 425g
Materiál EPP
Plánujem použiť 4x HXT900 servo pre výškovku, smerovku a 2x krídelká, 1600mAh NiMh 4,8V batery pack, prijímač Assan 6ch. Mám v pláne peknú grafiku vo farbách Fox experimental. Bude to čistokrvný svahový akrobat do ľahkých a stredných podmienok. Vlekať tak malého vetroňa sa mi zdá byť pritiahnuté za vlasy, tak ani nebudem inštalovať servo pre vlečný háčik. Postupne budem pridávať fotečky zo stavby a záletu.
Tieto vecičky sú pripravené pre vloženie do Foxa.
23. 11. 2009 Tak som sa konečne pustil do stavby. Od víkendu som pekne pokročil:
Servo smerovky som vložil uprostred smerovky v mieste výškovky. Náhon smerovky som urobil napriamo s cieľom čo najmenšieho aerodynamického odporu vzniknutého servom. Takto je to pekné a aerodynamicky čisté.
Servo som pekne zakryl extrudovaným polystyrénom a zabrúsil One Time šľahaným tmelom. Pánty som použil veľké MP-JET. Servo takmer nevidieť a čomu sa najviac teším - FUNGUJE TO!
Šľahaným tmelom som vytmelil aj drážky káblov v krídle aj celé servá.
Servá som vložil úplne do krídla, aby som ich čo najviac schoval. Profil krídla Foxa je ozaj tenký a servo sa tam vošlo len tak tak. Po zalepení serva som napatlal tmel a zabrúsil.
Po zabrúsení som prelepil vinylovou lepiacou fóliou s podmaznutou lepiacou stranou CA lepidlom, nech to drží. Vďaka zabrúseným tvarom krídla sa nálepka nepoddáva vyrezanému tvaru, ale pekne kopíruje tvary krídla.
Nakoniec som sa predsa rozhodol použiť plochý pack, ktorý mi Ming poslal spolu s Foxom. Dal som ho naplocho a pájkou som vypálil priestor pre pack. Je tam pekne natesno, nemusel som ho lepiť a drží. Takto tam nie je pack "nafrut" ale v prípade nutnosti ho môžem vytiahnuť.
Potom nasledovalo lepenie samotného trupu. Pohrával som sa s myšlienkou, že to zlepím epoxydom, ale pripadalo mi to zbytočné, tak som ho zlepil Purexom v spolupráci s medium CA lepidlom.
Káble pekne pasujú do prijímača. Servo výškovky som z váhových dôvodov nechal 9g HXT900. Je dostatočne silné na to, aby v pohode utiahlo výškovku i pri vysokých rýchlostiach. Mám to odskúšané.
Momentálne sa epoxydom lepia magnety, ktoré budú držať krídla pri sebe a tiež aj magnety pre kabínku. Nechám to poriadne vytvrdnúť a dám sa na posledné úpravy pred záletom.
25. 11. 2009 Pokračovanie.
Fox je takmer dokončený. V kabínke nakoniec nesedia piloti, iba imitácie prístrojových dosiek. Nie je to maketa v takom merítku, že by tam mali byť hlavy pilotov. Skúšal som to, ale tí piloti vyzerali smiešne, tak ich tam nedám. Vo vzduchu bude mať aj tak najlepší dojem celý model, než detaily. Tiež som zmenil usporiadanie pod kabínkou. Prijímač som prilepil obojstrankou a namiesto vypínača s nabíjacím konektorom som dal servokáblik, keďže som sa dozvedel, že za takýto vypínač chcú 9€. Najlepší vypínač je žiaden vypínač a tak ako spájam krídla servokáblikmi, tak aj baterku s prijímačom.
Foxíkovi ešte chýbajú imatrikulačné znaky, ale tie mu dám až po zálete. Musí sí ich zaslúžiť. Celkovo je Fox krásny a teším sa na zálet. Ťažisko vyšlo takmer bez úprav. Momentálne je asi 4mm viac vpredu, ale to nechám tak, uvidíme ako sa bude chovať.
Helo..no lietanie na svahu je pre mna zatial nejlepsi adros. Uz len to ze nemas motor a prestane nosit je pekny setres, ale odletis dalej pohladas nieco a zas vystupas.
http://www.vimeo.com/16494817
Bydlisko: Bratislava, Banska Bystrica, Bernolakovo ( 43 rokov )