autor | správa | ||
skylark modelár Príspevkov: 1454 Moje modely Poslať správu |
A ako si prišiel na to, že 2830 sú výkonnejšie ako 2212? Je to ten istý rozmer, len 2830 je typ motora, u ktorého tie čísla sú vonkajší rozmer a 2212 je zase rozmer statora. Rozmerovo sú to úplne rovnaké motory. AK tým myslíš, že jeden má kV 930 a druhý 1000, tak to nie je celkom o výkone. Stačí, že namiesto 10x4,5 vrtule dáš 10x7 na ten 2212 a výkonovo budú približne rovnako. |
||
macil modelár Príspevkov: 1093 Moje modely Poslať správu |
Model: 2212-15 Motor size: Ф28*26mm Shaft size: Ф3.175*37mm Weight: 50g KV(rpm/v): 930 Max Power: 130W Battery: 2-3Li-Po Prop: 12x6/10x7 Ri(M Ω): 0.044 Model: 2830-11 Motor size: Ф28*30mm Shaft size: Ф3.17*45mm Weight: 52g KV(rpm/v): 1000 Max Power: 210W Battery: 2-4Li-Po Prop: 10x7/8x4 Ri(M Ω): 0.127 ESC: 30A |
||
krsny11 modelár Príspevkov: 272 Moje modely Poslať správu |
Ja len jednu vec - určite to nie je len o 70 watoch ako písal skylark. Je tu viacero faktorov, ktoré môžu vplývať na celkové vlastnosti coptera ale ak nechceš "zdíhať" copterom nejaké ťažké veci a predpokladám, že závodník nebudeš, snaž sa ušetriť nielen váhu ale aj spotrebu energie. Určite vieš, že neplatí pravidlo letových časov: s batériou 3000mAh - 10 min a s dvomi 20 min ale ak ti na tom nezáleží........ nenechaj sa ovplyvňovať podľa mojich skúseností stačí na 450 copter 800kv motory v pohode aj s rezervou nechcem sa robiť moc múdry - vždy je to však len na tebe, do čoho pôjdeš |
||
matus141 modelár Príspevkov: 372 Moje modely Poslať správu |
diky chlapi, objednal som ten s vacsimi motormi... len pre istotu... pretoze ak by ma to chytilo, tak by som tam chcel nalozit aj fpv (minimalne na skusku) co je nejakych 136g navyse (mam odvazene), tak nech je to s rezervou... este raz dakujem edit: este sa chcem opytat, nahodil som udaje do eCalc-u a vychadza mi na 2200mah baterku kombinovany letovy cas 3,4min a vo vise 13min... cize, pokial budem trochu poletovat po okoli, tak sa mozem tak o 3-4 minuty vratit naspat s prazdnou baterkou? (momentalne vacsiu ako 2200 nemam 3s, jedine potom 4s - slo by to aj na tu? ) |
||
skylark modelár Príspevkov: 1454 Moje modely Poslať správu |
Sa kukni na obrazky od kade po kade su tie rozmery... Jeden je merany aj s tou "manžetou" na výstupe hriadeľa a ten druhý nie. Takže rozmerovo sú takmer navlas rovnaké. 2830 má napísané 210W lebo to je pri 4S. Ak by si mohol dať 2212 na 4S tiež by mal taký výkon. Všimni si aj, že rozdiel v hmotnosti je len 2g, to je zrejme len rozdielnym vinutím, keďže majú rôzne kV. Výkon je P = U * I, a motor si pri danom napätí a zaťažení berie nejaký prúd I, jeden aj drhuý by si brali rovnaký, lebo musia dodať rovnaký výkon, napr. pri visení koptera. Rozdiel je akurát v tom, že 2830 môže ísť aj na 4S, čo 2212 nemôže. Ale pri 3S ti garantujem, že výkon majú takmer rovnaký. Ale máš pravdu v tom, že z 2830 tým pádom dokážeš vytiahnuť väčší výkon, samozrejme na úkor spotreby = kratší letový čas.
Tento kopter čisto bez ďalšieho zaťaženia ti bude na jednu 3S 2200 mAh baterku lietať 8 - 10 min, podľa značky baterky a jej kondície a aj podľa štýlu lietania. Čím agresívnejšie budeš lietať, tým kratšie vydrží. |
||
matus141 modelár Príspevkov: 372 Moje modely Poslať správu |
jasne, dakujem na prve pokusy budem rad ked vydrzi minutu ale tak zaciatky su tazke... dakujem, ked pride a poskladam tak sa ozvem |
||
macil modelár Príspevkov: 1093 Moje modely Poslať správu |
Skylark, ak je na vis potrebný určitý výkon, je jedno, aký motor použijem, ak je schopný ten výkon dodať, copter s nim zavisí. Toto nie je práve dobrý dôkaz toho, že tie motory sú rovnako výkonné. Rozdiel vo výkone sa prejaví, v prípade identickeho copteru s rovnakou hmotnosťou, až v dynamike. Ale máš pravdu. Ja som pri porovnávaní vychádzal z technických parametrov, uvádzaných na stránke predajcu. Osobnú skúsenosť mám len s jedným z nich. |
||
matus141 modelár Príspevkov: 372 Moje modely Poslať správu |
tak koptera je doma, poskladana, hadam dobre, len este pred "zaletom" by som sa chcel opytat, ako pripevnit kk2.0 dosku? rozmyslal som nad tym, ze by som na jej spodnu stranu nalepil tie podlozky co sa davaju pod gyra, vychadza to akurat na 4ks, len neviem ci to napriamo lepit s tymi podlozkami na ram alebo to este spravit navyse na suchy zips aby som ju mohol dat dolu keby nieco potrebujem upravit na rame alebo tak... co by ste poradili? |
||
genius3258 modelár Príspevkov: 988 Moje modely Poslať správu |
ja som to dal tým penovými samolepkami pod gyro a podľa mňa je to fajn. Dosku asi nebudeš potrebovať dávať dolu, ani ja som zatiaľ nepotreboval. Všetky kábliky sa dajú odpojiť... |
||
matus141 modelár Príspevkov: 372 Moje modely Poslať správu |
a bude to dostatocne odizolovane od vibracii? motory (az na jeden) nebolo treba vyvazovat, vrtule som vyvazil, este som zabudol zmerat vibracie celeho quadu - to spravim vecer az. stale ma tam laka dat tam ten suchy zips, nech to nemusim potom nasilu odtŕhať... |
||
macil modelár Príspevkov: 1093 Moje modely Poslať správu |
Nebudeš to musieť na silu odtŕhať, budeš to musieť odrezať. Dosku nepodlepuj na celej ploche. Stačí keď štvorček rozrežeš na 4 menšie a nalepíš ich do rohov dosky. A môžeš dať aj viac vrstiev. Suchý zips nie je dobré riešenie. |
||
matus141 modelár Príspevkov: 372 Moje modely Poslať správu |
jasne, dakujem, skusim ich teda rozrezat a dat viac vrstiev... |
||
Bumpy_SK modelár Príspevkov: 1301 Moje modely Poslať správu |
keby sa nepodarilo, v hdd a dvd mechanikach su fajn makke antivibracne podlozky |
||
macil modelár Príspevkov: 1093 Moje modely Poslať správu |
|||
matus141 modelár Príspevkov: 372 Moje modely Poslať správu |
diky, uz to mam prilepene, v stredu bude zalet, snad to dobre dopadne |