autor | správa |
skylark modelár Príspevkov: 1454 Moje modely Poslať správu |
krsny11, ako si to robil prvýkrát? Tak isto to spravíš aj druhýkrát, aj teríkrát.... Je to v manuále na str. 32, ale robí sa to takto: prepneš Flight Mode z GPS na Manual niekoľkokrát, asi 8 - 10 krát. Vtedy začne svietiť ledka neprerušovane žlto. Zoberieš kopter do rúk a držiac ho vodorovne urobíš otočku o 360° až ledka zmení farbu na zelenú. Potom ho otočíš v rukách zvisle a urobíš znova otočku, až ledka zhasne. Vtedy je skalibrovaný. Ak začne blikať na červeno, tak manuál uvádza, že v danej oblasti môže byť nejaká silná magnetická interferencia a preto by si tam nemal lietať. Kalibráciu treba robiť čo najďalej od možných magnetických/elektormagnetických rušení. Mal by si aj vysielačku odniesť ďalej, najmenej 3 m keď držíš kopter v rukách, a nemať pri sebe kľúče, mobil a podobné veci. Zhodou okolností sme to včera skúšali s jedným kopterom na letisku v Ražňanoch a nepodarilo sa nám skalibrovať, asi tam je radar alebo čo. 3x sme to skúsili a vždy to skončilo červeným blikaním - čiže zle. Keď som kalibroval svoj na kopci pri dome, tak išlo bez problémov. Držím palce! |
krsny11 modelár Príspevkov: 272 Moje modely Poslať správu |
no, práve tu mám problém a asi som ho zle vysvetlil v návode sa síce píše, že rýchlym prepnutím módu 6-10 krát sa led trvalo rozsvieti na žlto ale na mňa kašle skúšal som prepínať rýchlo, pomalšie , koľko zniesol 3. polohový prepínač čo mám na vysielači a nič tak neviem či robím niekde chybu alebo či je snáď nejaký iný, spoľahlivejší spôsob |
skylark modelár Príspevkov: 1454 Moje modely Poslať správu |
A aké módy máš nastavené na tom prepínači? Lebo niektorí si nastavujú len GPS Atti/Atti/Return Home. Musíš prepínať medzi Manual a GPS módmi. Pre istotu skontroluj v Asistentovi, či máš tie módy nastavené dobre. Inak neviem ako ti pomôcť, mne to doteraz prešlo do kalibrácie vždy, len nie vždy sa to skalibrovalo správne. |
krsny11 modelár Príspevkov: 272 Moje modely Poslať správu |
skontrolujem, pozriem - dík, dám vedieť |
krsny11 modelár Príspevkov: 272 Moje modely Poslať správu |
nadstavené hodnoty mounting: X=-6 Y=0 Z=-6 motor mixer: mixer type= quad X motor idle speed= recommand TX monitror: receiver type= Tradition cut off type= inteligent módy GPS atti, atti a manual (3 polohový prepínač) autopilot: basic parameters= pitch:165, roll:175, yaw:170, vertical:121 attitude gain= 164, 164 enhanced failed safe methods: go home and landing inteligent orientation control= home lock tak neviem..... nejde to |
skylark modelár Príspevkov: 1454 Moje modely Poslať správu |
1. Si hovoril, že to chceš znova prekalibrovať, takže už sa ti to niekedy podarilo predtým? 2. Keď prepínaš flight mode, tak vidíš v assistentovi ako sa ti menia letové režimy? Keď prepínaš tak na tej obrazovke TX Monitor vidíš ako ti ten modrý pásik chodí z GPS do A a do M? (asi hej, len pre istotu sa pýtam) Ak áno, tak by to malo ísť. Ja to robím tak, že zapnem vysielač (prepínač je v GPS mode), potom zapnem Nazu a počkám kým sa zinicializuje. Potom párkrát prepnem ten 3-polohový prepínač a naskočí žlté svetlo. Potom zatancujem s kopterom a je to. Počkal si, kým sa zinicializuje predtým ako si začal šťukať tým prepínačom? (kým sa inicializuje, nesmieš sa dotýkať vysielačky) |
krsny11 modelár Príspevkov: 272 Moje modely Poslať správu |
kúrnik tak na tú inicializáciu som nepočkal ale inak funguje všetko ako si hovoril akurát kalibrácia kompasu sa mi podarila iba pri inštalácii - tak sa s tým zajtra potrápim - dík |
krsny11 modelár Príspevkov: 272 Moje modely Poslať správu |
tak pomohla rada od chalanov z čiech pre ostatných: vtip je vtom - začať v manuál móde a skončiť na GPS po prepnutí 5 až 10x (ako komu) a treba pár sekúnd počkať a mne to funguje na 7 prepnutí a 15 sekúnd čakania na 100% skylark aj tak ďakujem za Tvoj čas a ochotu, ešte sa musím potrápiť s failsafe módom (nefunguje mi to - zatiaľ) - letí mi to niekam do .... |
skylark modelár Príspevkov: 1454 Moje modely Poslať správu |
Tak super, keď sa ti to už podarilo skalibrovať, aj keď fakt neviem prečo je to tak, ako hovoria tvoji známi z Čiech. Ja mám základnú polohu 3-polohového prepínača v GPS, strdná je Atti a tretia je Manual. Robím to tak ako som ti popisoval a prejde mi to do kalibračného režimu podobne ako tebe asi po 7 - 8 prepnutiach, začínam v GPS. Ale možno on to začína počítať vtedy, keď ho prepem do Manual.... Keď ti ide RTH to pr.... tak sa uisti, že predok GPS ti smeruje dopredu - to asi vieš, ale pre istotu. Predok GPS je je naznačený takým "zobáčikom" na tom červenom kruhu a aj kábel z neho vychádza na prednej strane. |
krsny11 modelár Príspevkov: 272 Moje modely Poslať správu |
kalibráciu riešia teraz na českom fóre (že prečo to viacerým nefunguje a pomohol až tento spôsob......) tak uvidím čo vykúmajú - hlavne, že to už funguje ... a zobáčik nezobáčik, mám trošku iný problém - v momente ak copter prepnem do režimu GPS začne voľne "plávať" do pé... a mám problém udržať ho páčkami na vysielači aby mi totálne neuletel -- vyložene sa s tou NAZOU preťahujeme, síce väčšinou vyhrávam ale o státí coptery na mieste nemôže byť ani reči, skorej mi to pripadá akoby mala coptera home všade inde len nie tam, kde vyštartuje |
skylark modelár Príspevkov: 1454 Moje modely Poslať správu |
No, možno je tvoja Naza vadná, alebo kompas, neviem. Ja som nastavoval už 3 Nazy a všetky bez problémov, aj position hold aj návrat domov. Tu na fóre som raz riešil s jedným členom podobný problém, že mu Naza letela "divne" v GPS mode a ukázalo sa, že predok kompasu mu smeroval do strany, namiesto dopredu. Taktiež treba nastaviť XYZ. Home position Naza registruje 8 s potom ako prvýkrát pohneš plynom po tom, ako chytí najmenej 6 satelitov. To trvá prvýkrát tak 40 s - 1 min. Ak ti v GPS mode nebliká zeleno, ale preblikáva aj červená ledka. tak potom GPS nefunguje dobre lebo nemá dosť referenčných satelitov. Bliká ti len zelená v GPS mode? Ak nie, tak to je problém.... |
krsny11 modelár Príspevkov: 272 Moje modely Poslať správu |
mám predok kompasu nasmerovaný dozadu a pravda je, že aj keď na zemi je ledka zelená, po štarte preblikáva aj na červeno akoby stratila signál z niektorého satelitu skúsim ešte otočiť ten kompas dopredu a uvidím čo to spraví ale momentálne to lieta asi takto: odštartujem v ATTI do výšky cca 1,5m a zapnem GPS a väčšinou to letí buď doľava dole a mierne dozadu alebo doprava dole a mierne dopredu fail safe som skúšal iba raz a odniesli to 2 čínske vrtule (našťastie) - už som nevedel vrátiť ten režim ani po opätovnom zapnutí vysielača inak v ATTI to lieta celkom pekne - porovnal by som to s lietaním s dvojrotorovým vrtulníkom tak neviem - aké hodnoty majú byť vôbec nadstavené??? |
skylark modelár Príspevkov: 1454 Moje modely Poslať správu |
To si robíš srandu, že predok kompasu ti smeruje dozadu? Lebo ak nie, tak neviem prečo sa čuduješ, že ti lieta divne.... Fail Safe ti nemôže takisto dobre fungovať, ak naozaj kompas nesmeruje presne dopredu, ale to fakt neviem či si robíš kozy alebo to myslíš vážne.... Inak, z Fail Safe sa dostaneš späť ak niekoľko krát prepneš prepínač letových režimov (tak ako keď sa snažíš prejsť do kalibračného režimu), zvyčajne už pri druhom cykle sa chytí. A to ja nie som taký múdry, všetko je to popísané v manuále.... Hej, a ešte k tým gainom, mne sa tvoje zdajú príliž vysoké. Obyčajne basic gainy na dobré lietanie sú do tých 140, Yaw len okolo 100, Atti gains okolo 110 - 120, ale tie čísla závisia od toho, aký máš kopter, či je to veľká "krava" alebo menší športový typ. Ale vo všeobecnosti nad 150 to už je príliž veľa a pod 100 je to málo. |
krsny11 modelár Príspevkov: 272 Moje modely Poslať správu |
no, srandu s tým kompasom si nerobím, dal som ho presne o 180 stupňov naopak (už som to dal doporiadku a pôjdem testnúť) Kompas som teda ešte rozobratý nemal ale rád by som vedel na akom princípe to funguje čo sa tých hodnôt týka - skúšal som od 80 do 210 a nevidím v chovaní copteru veľký rozdiel, nad 210 už začína driftovať ale očakával som podobné veci v oveľa nižších číslach (aspoň podľa toho čo som sa dočítal) a copter mám pritom origo DJI F450 škoda, že bývaš tak ďaleko...... |
skylark modelár Príspevkov: 1454 Moje modely Poslať správu |
Myslím, že ak kompas nasmeruješ správne, tak už by to malo byť ok. Keď ho máš naopak, tak riadiaca jednotka si "myslí", že predok je vzadu a podľa toho sa snaží točiť kopter, ale vždy je to zle, takže neletí vôbec správne, chce ísť napr. dopredu a v skutočnosti ide dozadu, chce ísť doprava a v skutočnosti ide doľava.... a tak sa ti tam motá kade-tade... Na origo DJI 450 sme dávali gainy okolo 120, ale tiež to závisí od toho, či lietaš s 10" vrtuľami na 3S alebo 8" na 4S, taktiež niekto má radšej keď sa zrovnáva ostrejšie, niekto zase keď je taký laxnejší, závisí to od osobných preferencií, štýlu lietania... je pravda, že ten gain do určitých hodnôt nemá nejaký obrovský vplyv, asi to spravili také viac-menej "blbovzdorné" ... ak rozoberieš kompas, nič tam neuvidíš, je to len chip... |