Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

Technické parametre
Výrobca:
Rozpätie: 0 mm
Hmotnosť: 0 g
Kategória: Lietadla - žhaviace
Dĺžka: 0 mm
Materiál:
Motor:
Popis

Mam motor ASP FS 80AR (13ccm) a pod 3200 rpm to zdochne. Ked nastavim na RC minimalny spolahlivy rpm, co je v mojom pripade 3400rpm, tak je problem s tym pristavat, lebo to ma este dost velky tah. Ale, zistil som, ze ked dam do sviecky stavu, tak sa da dostat na 2500rpm, kedy sa mozem spolahnut, ze to este nezdochne.
Mate niekto s tym skusenosti ? Teoreticky by sa to dalo vyriesit neakym spinacom prizhavovania na serve, kedy by sa povedzme pod 4000 rpm pustila do sviecky stava. Ale nemam s tym take skusenosti, tak viete niekto co s tym ? (Karburatorom sa to uz znizit uz neda. "Hral" som sa aj s volnobeznou ihlou, trochu som to este jemne doladil, ale nizsie to uz fakt nejde).

ID Modelu: AM725 | Zobrazenia: 6890 | Pridané: 2. 5. 2011 o 12:57 | Autor: Dodo73

1 2
Autor Správa
mAto424
modelár

Príspevkov: 3234

Moje modely
Poslať správu
Autor: mAto424 Správa zaslaná: 2. 5. 2011 o 13:07
Mozno somarina,ale kebize tam das palivo s vyssim obsahom nitra » mozes jazdit na chudobnejsiu zmes a tym padom aj znizit volnobeh...
Ake palivo pouzivas?
Bydlisko: Liptovský Mikuláš ( 32 rokov )
Dodo73
modelár

Príspevkov: 35

Moje modely
Poslať správu
Autor: Dodo73 Správa zaslaná: 2. 5. 2011 o 15:32
Pouzivam s 15% nitro, co je si myslim ze taky stred. Este som rozmyslal pridat zotrvacnik pod vrtulovy kuzel, ale to by rozladilo vyvazenie lietadla a zbytocne zvysovalo vahu, co by bol problem hlavne pri pristavani, lebo pristavacia rychlost by musela byt vyssia
Bydlisko: Malacky ( 51 rokov )
mAto424
modelár

Príspevkov: 3234

Moje modely
Poslať správu
Autor: mAto424 Správa zaslaná: 2. 5. 2011 o 16:28
no 15% je veru dost....mna tiez napadol zotrvacnik,alebo tazsia vrtula......potom jedine to prizhavovanie dorobit,ale s tym ti neviem poradit
Bydlisko: Liptovský Mikuláš ( 32 rokov )
Alfa
modelár

Príspevkov: 1825

Moje modely
Poslať správu
Autor: Alfa Správa zaslaná: 2. 5. 2011 o 19:08
Dodo73:
Mam motor ASP FS 80AR (13ccm) a pod 3200 rpm to zdochne. Ked nastavim na RC minimalny spolahlivy rpm, co je v mojom pripade 3400rpm, tak je problem s tym pristavat, lebo to ma este dost velky tah. Ale, zistil som, ze ked dam do sviecky stavu, tak sa da dostat na 2500rpm, kedy sa mozem spolahnut, ze to este nezdochne.
Mate niekto s tym skusenosti ? Teoreticky by sa to dalo vyriesit neakym spinacom prizhavovania na serve, kedy by sa povedzme pod 4000 rpm pustila do sviecky stava. Ale nemam s tym take skusenosti, tak viete niekto co s tym ? (Karburatorom sa to uz znizit uz neda. "Hral" som sa aj s volnobeznou ihlou, trochu som to este jemne doladil, ale nizsie to uz fakt nejde).

Akú tam máš sviečku ?
Bydlisko: Trnava, vek-46
Alfa
modelár

Príspevkov: 1825

Moje modely
Poslať správu
Autor: Alfa Správa zaslaná: 2. 5. 2011 o 19:11
mAto424:
Mozno somarina,ale kebize tam das palivo s vyssim obsahom nitra » mozes jazdit na chudobnejsiu zmes a tym padom aj znizit volnobeh...
Ake palivo pouzivas?

Práve naopak,čím viac nitra,tým viac môžeš otvoriť ihlu a lietať na bohatšiu zmes a dosiahneš väčší výkon.
Bydlisko: Trnava, vek-46
mAto424
modelár

Príspevkov: 3234

Moje modely
Poslať správu
Autor: mAto424 Správa zaslaná: 2. 5. 2011 o 19:14
prave cim je zmes ,,chudobnejsia,, tym su vyssie otacky a aj vykon,nie je tak?
A ked chcem jazdit na chudobnu zmes,musim mat v palive vela nitra,aby som ten motor potom uchladil....
Bydlisko: Liptovský Mikuláš ( 32 rokov )
zoom
modelár

Príspevkov: 498

Moje modely
Poslať správu
Autor: zoom Správa zaslaná: 2. 5. 2011 o 19:25
ja si myslym ze by si mal skusit 10% nitra. ja lietam z 10% nitra motor saito a je to super ale najprv by som sa pohol smerom ako napisal Alfa skus laborovat zo svieckou.alebo potom ten tvoj napad elektronicke prizhavovanie ktore je uplne 100%.spolahlive. http://www.iminitra.sk/index.php?action=detail&idecko=8876&obchod=5&id_kateg=139&podkat=&vyr_naz=Vlach Elektronic
Bydlisko: NITRA ( 46 rokov )
Alfa
modelár

Príspevkov: 1825

Moje modely
Poslať správu
Autor: Alfa Správa zaslaná: 2. 5. 2011 o 19:28
mAto424:
prave cim je zmes ,,chudobnejsia,, tym su vyssie otacky a aj vykon,nie je tak?
A ked chcem jazdit na chudobnu zmes,musim mat v palive vela nitra,aby som ten motor potom uchladil....

Otáčky a výkon sú dve rôzne veci. Neznamená,že keď máš vytočený motor do otáčok,že bude mať aj výkon !
Bydlisko: Trnava, vek-46
mAto424
modelár

Príspevkov: 3234

Moje modely
Poslať správu
Autor: mAto424 Správa zaslaná: 2. 5. 2011 o 19:32
no ved dobre,ale nitro pomaha chladit motor....cize cim viac nitra,tym moze byt zmes optimalnejsia ( a aj chudobnejsia ) motor sa stiha uchladit a dava vyssi vykon.....ked budem liat do autickarskeho motora palivo bez nitra,musim mat bohatu zmes,aby som ho nezadrel,neprehrial.
Ked tam dam nitro,mozem hlavnu ihlu privret,motor naberie na vykone a celkovo reakcia na plyn bude rychlejsia

preco maju autickarske motory raz taky vykon pri polovicnom objeme v porovnani s leteckymi motormi? Lebo su vysokootackove a tam otacky znamenaju vykon....ale samozrejme vsetko s mierou a mat aj spravne naladene (nie len na co najvyssie otacky)
Bydlisko: Liptovský Mikuláš ( 32 rokov )
hasanuel
modelár

Príspevkov: 307

Moje modely
Poslať správu
Autor: hasanuel Správa zaslaná: 2. 5. 2011 o 19:45
Dodo73:
Mam motor ASP FS 80AR (13ccm) a pod 3200 rpm to zdochne. Ked nastavim na RC minimalny spolahlivy rpm, co je v mojom pripade 3400rpm, tak je problem s tym pristavat, lebo to ma este dost velky tah. Ale, zistil som, ze ked dam do sviecky stavu, tak sa da dostat na 2500rpm, kedy sa mozem spolahnut, ze to este nezdochne.
Mate niekto s tym skusenosti ? Teoreticky by sa to dalo vyriesit neakym spinacom prizhavovania na serve, kedy by sa povedzme pod 4000 rpm pustila do sviecky stava. Ale nemam s tym take skusenosti, tak viete niekto co s tym ? (Karburatorom sa to uz znizit uz neda. "Hral" som sa aj s volnobeznou ihlou, trochu som to este jemne doladil, ale nizsie to uz fakt nejde).

Ak ti to nejde naladiť na volnobežnú ihlu L-kovu, tak ti pomože iba dvojkilové kladivo. Vymontuj ten karburátor a jeb....po ňom tým kladivom....to preto aby ťa nenapadlo ho tam znovu namontovat. Daj druhý a uvidíš tu zmenu. Ak neveríš, tak sa pridi pozreť ako som opravil jeden pos...warlbro z novej ZDZ 90. Dal som tam bing-a a motor ide naladiť aj na volnobeh, prechody a velku maximálku.
Alfa
modelár

Príspevkov: 1825

Moje modely
Poslať správu
Autor: Alfa Správa zaslaná: 2. 5. 2011 o 20:47
Lebo su vysokootackove a tam otacky znamenaju vykon...

Neprovnávaj motor do auta s motorom do lietadla ! Bavíme sa o ASPčku,ktoré nie je vysokootáčkové. Ale povedz mi,prečo sú v autách vysokootáčkové a prečo dosahujú také otáčky ?
Bydlisko: Trnava, vek-46
mAto424
modelár

Príspevkov: 3234

Moje modely
Poslať správu
Autor: mAto424 Správa zaslaná: 2. 5. 2011 o 21:19
tak jasne ze je to uplne ina technologia toho motora....ale podla mna,pridanim nitra do paliva mozem ubrat na zmesi (bohatosti) doladit prechodovu ihlu a vtedy motor bude davat vyssie vykony.
Cize moj nazor nie je taky,ze bahatsou zmesou mas vyssi vykon....ono je to take diskutabilne,pretoze aj ty mas pravdu,ale mylsim ze aj ja.Ked uberiem na ihle bohatosti,musim prechodovu ihlu otvorit,aby tam bolo dost zmesi vo vsetkych polohach karburatora a tym padom mas aj ty pravdu,ze bud ezmes bohatsia......
Bydlisko: Liptovský Mikuláš ( 32 rokov )
Alfa
modelár

Príspevkov: 1825

Moje modely
Poslať správu
Autor: Alfa Správa zaslaná: 2. 5. 2011 o 21:26
mAto424:
tak jasne ze je to uplne ina technologia toho motora....ale podla mna,pridanim nitra do paliva mozem ubrat na zmesi (bohatosti) doladit prechodovu ihlu a vtedy motor bude davat vyssie vykony.
Cize moj nazor nie je taky,ze bahatsou zmesou mas vyssi vykon....ono je to take diskutabilne,pretoze aj ty mas pravdu,ale mylsim ze aj ja.Ked uberiem na ihle bohatosti,musim prechodovu ihlu otvorit,aby tam bolo dost zmesi vo vsetkych polohach karburatora a tym padom mas aj ty pravdu,ze bud ezmes bohatsia......

Ešte sa chcem opýtať,že načo sa dáva nitrometan do paliva a čo vlastne spôsobuje a robí v tom palive ?
Bydlisko: Trnava, vek-46
mAto424
modelár

Príspevkov: 3234

Moje modely
Poslať správu
Autor: mAto424 Správa zaslaná: 2. 5. 2011 o 21:38
pokial ja viem a som dobre oboznameny,tak je tam koli chladeniu motora.Navazuje na seba kyslik,teda lepsie motor chladi a v neposlednej rade by mal motor aj lepsie odpalovat. Preto sa do motorov dava aj after run olej,ked ho dlhsie skladujeme,nie? Teda mylsim ked pouzivam palivo s pridavkom nitrometanu,lebo naseba viaze kyslik a chyta to hrdzu.
Ked mam palivo bez nitra,nemusim davat after run olej,metyl sa vypari a ostane mi tam len ricinovy,pripadne synteticky olej a motor je ako keby zakonzervovany.Ale ja pouzivam after aj tak....
Bydlisko: Liptovský Mikuláš ( 32 rokov )
Alfa
modelár

Príspevkov: 1825

Moje modely
Poslať správu
Autor: Alfa Správa zaslaná: 2. 5. 2011 o 21:43
pokial ja viem a som dobre oboznameny,tak je tam koli chladeniu motora.Navazuje na seba kyslik,teda lepsie motor chladi

A motor ti chladí ten kyslík ?
Bydlisko: Trnava, vek-46
1 2
  • Pridať komentár
Pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť.
Úvodná stránka
  • 607 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 2 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 5 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: maxim,