Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
autor správa
emir2
modelár

Príspevkov: 164

Moje modely
Poslať správu
Autor: emir2 Správa zaslaná: 13. 4. 2014 o 15:39
40Mhz má na vode lepší príjem ak je anténa dosť dlhá a na stožiariku aspoň 40cm...len ak je to nejaký set tak nie ...ale klasická futaba 40Mhz s prímačom má dosah pokial dovidíš ...ak máš v tom setovú elektroniku s prímačom priamo v doske aj s regulátorom tak to na 2.4 nepojde.jedine osadiť regulátor prímač a servá na kormidlá tie setovky vedšinou riadia vrtuľami a to je problém ovládať klasickým regulátorom.
misisko
modelár

Príspevkov: 536

Moje modely
Poslať správu
Autor: misisko Správa zaslaná: 1. 6. 2014 o 13:15
Ľudia včera sa nám stál na letisku menší incident. Dvaja kamaráti obaja z Hitecom na 2,4 boli zaruseny. Ja som na futaba nespozoroval nič. Doslo k tomu že jeden mal model na starteri a držal ho ked zistil že mu nereaguje no druhy roloval na konci dráhy ked mu v rovnakom čase pridal plyn a nariadený sa rozbehol po drahe kým ho nezastavilo auto. V čase ked to zacalo prechádzal okolo vlak. Nevieme isto ale asi to bol servisny z ktorého opravujú vedenia. Pravdepodobne bol neodruseny. Ako sa stratil z dohladu tak to obom prestalo.vlaky jazdia okolo stále a nikdy sa nič podobné nestalo. Teraz si to odniesol našťastie len blatnik auta. Chcel som len že či niekto ma podobnú skúsenosť.
Kamil
modelár

Príspevkov: 708

Moje modely
Poslať správu
Autor: Kamil Správa zaslaná: 1. 6. 2014 o 13:23
A ten model co sa rozbehol, mal takto rozumne nastaveny FS? Alebo?
Bydlisko: Sereď ( 63 rokov )
misisko
modelár

Príspevkov: 536

Moje modely
Poslať správu
Autor: misisko Správa zaslaná: 1. 6. 2014 o 13:35
Práve že nemal. Nikdy sa to nestalo. Nejde o tu škodu a chybu lietania bez fs.Ale o to že dva Hitecy boli zrušené naraz. A či vlak dokáže niečo podobne spôsobiť.
elektromodely
modelár

Príspevkov: 241

Moje modely
Poslať správu
Autor: elektromodely Správa zaslaná: 5. 1. 2015 o 13:42
Hitec by som nebral - keď sme to niekedy predávali, tak percento reklamácii bolo 100... Nie len vysielače, ale aj servá atď. Prakticky špička sú stále iba dvaja tradiční výrobcovia - JR PROPO a Futaba, ale rozdiely medzi týmito dvoma lídrami sú obrovské. 11 rokov lietam na JR PROPO bez jediného problému aj drahé modely, nie ozembuchy - od S-PCM na 35MHz až po DMSS na 2,4GHz. Keď som začínal, doporučili mi ako inak Futabu - bol to hrozný črep, technológia vtedy spred 10-20 rokov, menu absolútne neintuitívne, do mesiaca bola preč. Samostatná kapilota bol Multiplex EVO9 - bolo vidieť, že to navrhoval niekto od stola = síce akože "objektové programovanie", ale znamenalo to preklikávanie sa cez veľa podmenu pri každom nastavovaní. Soft síce zaujímavý, ale malo to ďaleko k ergonómii a mechanika príliš low-end, takže rovnako u mňa nevydržal dlho. Keď som potom zistil, čo je to JR PROPO, tak som mal konečne v ruke vysielač, ktorý navrhoval niekto, kto vysielače aj používa... Kebyže tú značku poznám skôr, mohol som si ušetriť čas s inými, ale dnes to aspoň viem porovnať z vlastnej skúsenosti. Jediný problém bola disciplína modelárov - aj napriek tomu, že som používal kanály na konci povoleného pásma, ktoré sa tu ťažko zháňali, tak sa neraz stalo, že niekto zapol vysielač na mojom kanáli, kto myslel, že je jediný na dotyčnom kanáli... Kolízie, ktorí mali kolegovali boli ale oveľa väčšie hlavne s príchodom setových sád, kde človek z ulice prišiel na opačný koniec letiska a vybalil a lietal bez ohľadu na to, aké štipce sme mali vo vzduchu... Toto vyriešilo až používanie vysielačov v pásme 2,4GHz - odpadol aj problém s dlhou prutovou anténou a vďaka vyššej nosnej frekvencii sa dá preniesť viac informácii za jednotku času, a tak vznikali rýchlejsie systémy a telemetria, ktorá prakticky vyriešila problém s tým, ako nastaviť časovač na vysielači...

Problémy s Futabami bolo, keď prechádzali na 2,4GHz - pripomeniem pre tých ktorí to nezažili - mali brutálne systémové problémy, ako že x vysielačov malo rovnaké ID-ečko, a teda dvaja si vzájomne ovládali modely, proste neodladené chaotické produkty a recally prakticky na každý produkt v ich 2,4GHz začiatkoch. Telemetriu Futaba sľubovala roky, kým na JR PROPO sme už roky lietali s telemetriou a Futabisti vtedy hovorili o tom, že Futaba je lepšia a že keď tam telemetria nie je, tak je telemetria asi blbosť, veď Futaba vie, čo robí, takže keď telemetriu nemá, tak asi nie je potrebná... Čas ako vždy ukázal, ako je to... Prvý vysielač s telemetriou som mal XG7 v novembri 2010 - prakticky X2720 s DMSS vf modulom, teda ešte starý jednočipák a staré menu. Postupne ďalšie tak, ako prichádzali na trh už s moderným jednočipákom - XG8, XG11 a teraz XG14 plus na menšie modely, s ktorými lietame naraz s veľkými XG6 a čoskoro konečne bude JR PROPO 28X - 28-kanálová vlajková loď. Pôvodne mala byť už na Vianoce, ale výroba sa posunula až na február, takže hlasy Futabákov, že JR PROPO nemá veľký vysielač čoskoro utíchnu a vlajkové lode Futaby budú na 28X pozerať zdola a to pri vyššej cene. Celkovo cena JR PROPO je tu oveľa lepšia, než cena Futaba produktov, vonku je to naopak - Futaba lacnejšia než JR PROPO, preto sa aj viac používa. Z môjho pohľadu nie je čo riešiť - JR PROPO je lepší produkt, lepšia cena, lepší servis, lepšia kvalita. Podotýkam, že z môjho pohľadu - niekomu bude stačiť Futaba alebo iná značka.

Nastavoval a zalietaval som aj modely s Futabami - 14MZ mala otrasné menu - nastavenia porozhadzované po displeji, chaoticky firmware, z môjho pohľadu to bolo niečo, že chceme dotykový displej, ani nijaká ergonómia používania menu, pričom nastaviť neutrál na 1,500ms prakticky nešlo (pre tých, ktorí nevedia - Futaba používa neutrál 1,52ms a nie 1,5ms). 8FG resp. 8FG s 12+2 kanálmi a.k.a 14FG/SG hrozná servisovateľnosť, taká výmena displeja je asi ako keby som chcel vymeniť ramená predných kolies a kvôli tomu by som musel vymontovať motor aj prevodovku. Staré Futaby ani nespomínam, to bol ešte alfanumerický displej, ergonómia menu o ničom.

Nastavoval a zalietaval som aj modely so Spektrum vysielačmi - DX5 a DX6 úplne hračky, menu inšpirované z DX7, DX8 dal horizonhobby na trh ako totálne neodladený produkt, to bola úplná katastrofa. Jediný rozumný bol DX7, ktorý pre nich vyrábala firma JR PROPO. Odtiaľ sa jemne povedané inšpirovali ako má vyzerať menu pre ich DX8 a vyššie vysielače.

Celkovo nebo a peklo v porovnaní s JR PROPO, kde bolo nula recallov a radšej posunú termín uvedenia produktu na trh, než by mali byť také problémy, aké mali Spektrum a Futaba vysielače.

Zabudol som jednu dôležitú vlastnosť JR PROPO DMSS, ktorá tu bola už pri DSM2 - spárujem prijímač na konkrétnu pamäť modelu, a teda sa mi nemôže stať, že omylom zapnem konkrétny model so zapnutou pamäťou iného modelu. Futaba to robí tak, že spáruje iba TX a RX, a teda keď človek zabudne prepnúť pamäť modelu, tak v pohode rozbije model, lebo sa mu napríklad rozbehne druhý motor dvojmotoráka, lebo tam má zvolenú pamäť modelu pre vrtuľník, kde napríklad na 6.tom kanáli je servo cykliky a nie motor...

Toľko moje skúsenosti s 35MHz a 2,4GHz, za mňa jednoznačne áno pre 2,4GHz.
Bydlisko: Kosice ( 55 rokov )
chemistt
modelár

Príspevkov: 363

Moje modely
Poslať správu
Autor: chemistt Správa zaslaná: 24. 2. 2015 o 14:02
misisko:
Práve že nemal. Nikdy sa to nestalo. Nejde o tu škodu a chybu lietania bez fs.Ale o to že dva Hitecy boli zrušené naraz. A či vlak dokáže niečo podobne spôsobiť.

Velmi zaujimave. Tu sa otvara priestor na konspiracne teorie preco boli ruseni :O

Co som si ja vsimol tak aj trolej a trolejbus vedia rusit Spektrum vysielac. A co pouzivam Taranis tak ten s tym zase nema problem.
lv
modelár

Príspevkov: 2802

Moje modely
Poslať správu
Autor: lv Správa zaslaná: 24. 2. 2015 o 15:00
elektromodely:
Problémy s Futabami bolo, keď prechádzali na 2,4GHz - pripomeniem pre tých ktorí to nezažili - mali brutálne systémové problémy, ako že x vysielačov malo rovnaké ID-ečko, a teda dvaja si vzájomne ovládali modely, proste neodladené chaotické produkty a recally prakticky na každý produkt v ich 2,4GHz začiatkoch. Telemetriu Futaba sľubovala roky, kým na JR PROPO sme už roky lietali s telemetriou a Futabisti vzedy hovorili o tom, že Futaba je lepšia a že keď tam telemetria nie je, tak je telemetria asi blbosť, veď Futaba vie, čo robí, takže keď telemetriu nemá, tak asi nie je potrebná... Čas ako vždy ukázal, ako je to... Prvý vysielač s telemetriou som mal XG7 v novembri 2010 - prakticky X2720 s DMSS vf modulom, teda ešte starý jednočipák a staré menu. Postupne ďalšie tak, ako prichádzali na trh už s moderným jednočipákom - XG8, XG11 a teraz XG14 plus na menšie modely, s ktorými lietame naraz s veľkými XG6 a čoskoro konečne bude JR PROPO 28X - 28-kanálová vlajková loď. Pôvodne mala byť už na Vianoce, ale výroba sa posunula až na február, takže hlasy Futabákov, že JR PROPO nemá veľký vysielač čoskoro utíchnu a vlajkové lode Futaby budú na 28X pozerať zdola a to pri vyššej cene. Celkovo cena JR PROPO je tu oveľa lepšia, než cena Futaba produktov, vonku je to naopak - Futaba lacnejšia než JR PROPO, preto sa aj viac používa. Z môjho pohľadu nie je čo riešiť - JR PROPO je lepší produkt, lepšia cena, lepší servis, lepšia kvalita.

Miro, netlač tu kaleráby do hlavy mladým neskúseným tendenčnými príspevkami predajcu JR.
Futaba mala problémy s rovnakými ID na pár kusoch hračkárskych vysielačov T6. Neboli to "brutálne systémové" chyby.
Futaba ako veľký výrobca priemyselných aplikácíí prevzala svoj systém prenosu 2,4G ktorý používala dlho predtým ako prišiel na trh prvý 2,4G systém od Spektra. Doteraz je to najbespečnejší systém prenosu pre RC modely. S tým nič neurobíš. S telemetriou prišli neskoro, lebo Futaba nerobí z ľudí betatesterov ako konkurencia a pustili na trh až overený systém. Futaba nesľubovala termíny, tie sľubovali predajci načele s Robbe. Nikdy nepadlo oficiálne "sľúbenie" termínu.
Čo sa týka JR. "kým na JR PROPO sme už roky lietali s telemetriou " komické Si používal modul od Jeti? Ku dnešnému dňu je to koľko 3?
Najskôr, v dobe keď Futaba už predávala Fasst a JR malo iba MHz. Do svojich rádii napasovali systém od Spektra DSM2 a pomaly si vyvýjali svoj DMSS. S tým prišli na trh plus mínus pár hodín rovnako ako Futaba s Fasstestom. Kvalitu telemetrie JR a Futaby tu porovnávať nebudem. Ja ju nelietam, ale poznám možnosti oboch...
Čo sa týka cien. Lepšia cena u JR je možno u teba ale vo vesmíre to obvykle tak nie je.
Čo sa týka ceny 18MZ a 28X. Zatiaľ ju nevieš ani ty, takže aký veľký rozdiel to bude sa uvidí.
Jediné čo ma u Futaby serie je to, že ešte nie je nástupca 12Z. Hračkoidná 14SG je na úrovni XG14 a 18MZ je aj pre mňa dosť drahá ako si napísal.
Takže čakám...
Futaba i JR roky udávali tón v RC a oba systémy sú dostatočne kvalitné na to, aby to tak bolo naďalej.
Bydlisko: Trenčianska Turná ( 58 rokov )
marianr
modelár

Príspevkov: 1466

Moje modely
Poslať správu
Autor: marianr Správa zaslaná: 24. 2. 2015 o 15:42
Že to riešiš, každý vidí že prestal predávať Futabu a predáva JR. 8-)))

Ešte aj pochvalné vlákno na JR založil.
Bydlisko: Ba ( 66 rokov )
500w
modelár

Príspevkov: 362

Moje modely
Poslať správu
Autor: 500w Správa zaslaná: 24. 2. 2015 o 19:12
elektromodely z tvojho prispevku srsi zaujatost a propagacia jr ako spomona marianr. K servisu a obtiaznosti oprav jednotlivych vysielacov 99,9999999% uzivatelou absolutne netrapi,nato su tu servisne strediska. Osobne som mal dost T8FG otvorenych a nevidim v tom ziadny problem. Nie ze by boli kazove ale pre lave ruky uzivatelou ako su urvane prepinace, podomacky zapojene kable ucitel ziak zoskratovane a ine somariny. Kto to nevie nech sa v tom nevrta. Spominany displej nie je absolutne problem vymenit ak ho treba vobec niekedy menit. Osobne lietam T8FG co na moje uceli bohate staci a jediny problem bol kurvitko od robbe v baterke.
mac
modelár

Príspevkov: 940

Moje modely
Poslať správu
Autor: mac Správa zaslaná: 26. 2. 2015 o 19:23
lv:
Futaba ako veľký výrobca priemyselných aplikácíí prevzala svoj systém prenosu 2,4G ktorý používala dlho predtým ako prišiel na trh prvý 2,4G systém od Spektra............... to je pravda, a bol prvy "poriadne" fungujuci

Doteraz je to najbespečnejší systém prenosu pre RC modely...................to je tvrdenie zalozene na com, moze mi to niekto z odbornikov /nemyslene ironicky/ vysvetlit? Prehulene to nemate, vsetci skacu frekvencne rozprestrete spektrum, fyzikalne je to 2.4G rovnake, cim je najbezpecnejsi?

vyvýjali svoj DMSS. S tým prišli na trh plus mínus pár hodín rovnako ako Futaba s Fasstestom...................akurat tych par hodin bolo par mesiacov

Čo sa týka cien. Lepšia cena u JR je možno u teba ale vo vesmíre to obvykle tak nie je......................... na tom nieco bude, musis kupovat podla toho. Ty tiez kupujes futabu za lepsie a potom propagujes

Jediné čo ma u Futaby serie je to, že ešte nie je nástupca 12Z. Hračkoidná 14SG je na úrovni XG14 a 18MZ je aj pre mňa dosť drahá ako si napísal.
Takže čakám.................................................... presnejsie povedane ma len DVA vysielace fasstest s telemetriou, z toho jeden za 2 a pol tisica a myslim ze JEDEN pouzitelny prijimac mimo sbus.

Futaba i JR roky udávali tón v RC a oba systémy sú dostatočne kvalitné na to, aby to tak bolo naďalej.........ton v kvalite.


Zaujimave, ze z Tx vymizol kedysi pojem Multiplex. Jeti makaju, Graupner po peripetiach ponuka slusny pomer cena/vykon. Hitec-u vzdy v Tx cosi chybalo do top, Spektrum chrlia kusy.. Experimenty ako Weatronic asi moc vody nenamutia.. Este zaujimavejsie je, kolko firmiciek funguje na tomto technicko-hrackarskom priemysle
Alfa
modelár

Príspevkov: 1825

Moje modely
Poslať správu
Autor: Alfa Správa zaslaná: 26. 2. 2015 o 20:35
lv:
elektromodely:
Problémy s Futabami bolo, keď prechádzali na 2,4GHz - pripomeniem pre tých ktorí to nezažili - mali brutálne systémové problémy, ako že x vysielačov malo rovnaké ID-ečko, a teda dvaja si vzájomne ovládali modely, proste neodladené chaotické produkty a recally prakticky na každý produkt v ich 2,4GHz začiatkoch. Telemetriu Futaba sľubovala roky, kým na JR PROPO sme už roky lietali s telemetriou a Futabisti vzedy hovorili o tom, že Futaba je lepšia a že keď tam telemetria nie je, tak je telemetria asi blbosť, veď Futaba vie, čo robí, takže keď telemetriu nemá, tak asi nie je potrebná... Čas ako vždy ukázal, ako je to... Prvý vysielač s telemetriou som mal XG7 v novembri 2010 - prakticky X2720 s DMSS vf modulom, teda ešte starý jednočipák a staré menu. Postupne ďalšie tak, ako prichádzali na trh už s moderným jednočipákom - XG8, XG11 a teraz XG14 plus na menšie modely, s ktorými lietame naraz s veľkými XG6 a čoskoro konečne bude JR PROPO 28X - 28-kanálová vlajková loď. Pôvodne mala byť už na Vianoce, ale výroba sa posunula až na február, takže hlasy Futabákov, že JR PROPO nemá veľký vysielač čoskoro utíchnu a vlajkové lode Futaby budú na 28X pozerať zdola a to pri vyššej cene. Celkovo cena JR PROPO je tu oveľa lepšia, než cena Futaba produktov, vonku je to naopak - Futaba lacnejšia než JR PROPO, preto sa aj viac používa. Z môjho pohľadu nie je čo riešiť - JR PROPO je lepší produkt, lepšia cena, lepší servis, lepšia kvalita.

Miro, netlač tu kaleráby do hlavy mladým neskúseným tendenčnými príspevkami predajcu JR.
Futaba mala problémy s rovnakými ID na pár kusoch hračkárskych vysielačov T6. Neboli to "brutálne systémové" chyby.
Futaba ako veľký výrobca priemyselných aplikácíí prevzala svoj systém prenosu 2,4G ktorý používala dlho predtým ako prišiel na trh prvý 2,4G systém od Spektra. Doteraz je to najbespečnejší systém prenosu pre RC modely. S tým nič neurobíš. S telemetriou prišli neskoro, lebo Futaba nerobí z ľudí betatesterov ako konkurencia a pustili na trh až overený systém. Futaba nesľubovala termíny, tie sľubovali predajci načele s Robbe. Nikdy nepadlo oficiálne "sľúbenie" termínu.
Čo sa týka JR. "kým na JR PROPO sme už roky lietali s telemetriou " komické Si používal modul od Jeti? Ku dnešnému dňu je to koľko 3?
Najskôr, v dobe keď Futaba už predávala Fasst a JR malo iba MHz. Do svojich rádii napasovali systém od Spektra DSM2 a pomaly si vyvýjali svoj DMSS. S tým prišli na trh plus mínus pár hodín rovnako ako Futaba s Fasstestom. Kvalitu telemetrie JR a Futaby tu porovnávať nebudem. Ja ju nelietam, ale poznám možnosti oboch...
Čo sa týka cien. Lepšia cena u JR je možno u teba ale vo vesmíre to obvykle tak nie je.
Čo sa týka ceny 18MZ a 28X. Zatiaľ ju nevieš ani ty, takže aký veľký rozdiel to bude sa uvidí.
Jediné čo ma u Futaby serie je to, že ešte nie je nástupca 12Z. Hračkoidná 14SG je na úrovni XG14 a 18MZ je aj pre mňa dosť drahá ako si napísal.
Takže čakám...
Futaba i JR roky udávali tón v RC a oba systémy sú dostatočne kvalitné na to, aby to tak bolo naďalej.

Čistá pravda,úplne dobre napísané aj keď už lietam Graupner Hott.


elektromodely:
Hitec by som nebral - keď sme to niekedy predávali, tak percento reklamácii bolo 100... Nie len vysielače, ale aj servá atď. Prakticky špička sú stále iba dvaja tradiční výrobcovia - JR PROPO a Futaba, ale rozdiely medzi týmito dvoma lídrami sú obrovské. 11 rokov lietam na JR PROPO bez jediného problému aj drahé modely, nie ozembuchy - od S-PCM na 35MHz až po DMSS na 2,4GHz. Keď som začínal, doporučili mi ako inak Futabu - bol to hrozný črep, technológia vtedy spred 10-20 rokov, menu absolútne neintuitívne, do mesiaca bola preč. Samostatná kapilota bol Multiplex EVO9 - bolo vidieť, že to navrhoval niekto od stola = síce akože "objektové programovanie", ale znamenalo to preklikávanie sa cez veľa podmenu pri každom nastavovaní. Soft síce zaujímavý, ale malo to ďaleko k ergonómii a mechanika príliš low-end, takže rovnako u mňa nevydržal dlho. Keď som potom zistil, čo je to JR PROPO, tak som mal konečne v ruke vysielač, ktorý navrhoval niekto, kto vysielače aj používa... Kebyže tú značku poznám skôr, mohol som si ušetriť čas s inými, ale dnes to aspoň viem porovnať z vlastnej skúsenosti. Jediný problém bola disciplína modelárov - aj napriek tomu, že som používal kanály na konci povoleného pásma, ktoré sa tu ťažko zháňali, tak sa neraz stalo, že niekto zapol vysielač na mojom kanáli, kto myslel, že je jediný na dotyčnom kanáli... Kolízie, ktorí mali kolegovali boli ale oveľa väčšie hlavne s príchodom setových sád, kde človek z ulice prišiel na opačný koniec letiska a vybalil a lietal bez ohľadu na to, aké štipce sme mali vo vzduchu... Toto vyriešilo až používanie vysielačov v pásme 2,4GHz - odpadol aj problém s dlhou prutovou anténou a vďaka vyššej nosnej frekvencii sa dá preniesť viac informácii za jednotku času, a tak vznikali rýchlejsie systémy a telemetria, ktorá prakticky vyriešila problém s tým, ako nastaviť časovač na vysielači...

Problémy s Futabami bolo, keď prechádzali na 2,4GHz - pripomeniem pre tých ktorí to nezažili - mali brutálne systémové problémy, ako že x vysielačov malo rovnaké ID-ečko, a teda dvaja si vzájomne ovládali modely, proste neodladené chaotické produkty a recally prakticky na každý produkt v ich 2,4GHz začiatkoch. Telemetriu Futaba sľubovala roky, kým na JR PROPO sme už roky lietali s telemetriou a Futabisti vzedy hovorili o tom, že Futaba je lepšia a že keď tam telemetria nie je, tak je telemetria asi blbosť, veď Futaba vie, čo robí, takže keď telemetriu nemá, tak asi nie je potrebná... Čas ako vždy ukázal, ako je to... Prvý vysielač s telemetriou som mal XG7 v novembri 2010 - prakticky X2720 s DMSS vf modulom, teda ešte starý jednočipák a staré menu. Postupne ďalšie tak, ako prichádzali na trh už s moderným jednočipákom - XG8, XG11 a teraz XG14 plus na menšie modely, s ktorými lietame naraz s veľkými XG6 a čoskoro konečne bude JR PROPO 28X - 28-kanálová vlajková loď. Pôvodne mala byť už na Vianoce, ale výroba sa posunula až na február, takže hlasy Futabákov, že JR PROPO nemá veľký vysielač čoskoro utíchnu a vlajkové lode Futaby budú na 28X pozerať zdola a to pri vyššej cene. Celkovo cena JR PROPO je tu oveľa lepšia, než cena Futaba produktov, vonku je to naopak - Futaba lacnejšia než JR PROPO, preto sa aj viac používa. Z môjho pohľadu nie je čo riešiť - JR PROPO je lepší produkt, lepšia cena, lepší servis, lepšia kvalita.

Nastavoval a zalietaval som aj modely s Futabami - 14MZ mala otrasné menu - nastavenia porozhadzované po displeji, chaoticky firmware, z môjho pohľadu to bolo niečo, že chceme dotykový displej, ani nijaká ergonómia používania menu, pričom nastaviť neutrál na 1,500ms prakticky nešlo (pre tých, ktorí nevedia - Futaba používa neutrál 1,52ms a nie 1,5ms). 8FG resp. 8FG s 12+2 kanálmi a.k.a 14FG/SG hrozná servisovateľnosť, taká výmena displeja je asi ako keby som chcel vymeniť ramená predných kolies a kvôli tomu by som musel vymontovať motor aj prevodovku. Staré Futaby ani nespomínam, to bol ešte alfanumerický displej, ergonómia menu o ničom.

Nastavoval a zalietaval som aj modely so Spektrum vysielačmi - DX5 a DX6 úplne hračky, menu inšpirované z DX7, DX8 dal horizonhobby na trh ako totálne neodladený produkt, to bola úplná katastrofa. Jediný rozumný bol DX7, ktorý pre nich vyrábala firma JR PROPO. Odtiaľ sa jemne povedané inšpirovali ako má vyzerať menu pre ich DX8 a vyššie vysielače.

Celkovo nebo a peklo v porovnaní s JR PROPO, kde bolo nula recallov a radšej posunú termín uvedenia produktu na trh, než by mali byť také problémy, aké mali Spektrum a Futaba.

Toľko moje skúsenosti s 35MHz a 2,4GHz, za mňa jednoznačne áno pre 2,4GHz.

ČO na toto napísať ? Ty máš jednoducho dar reči..........
Bydlisko: Trnava, vek-46
lv
modelár

Príspevkov: 2802

Moje modely
Poslať správu
Autor: lv Správa zaslaná: 27. 2. 2015 o 07:19
mac:
to je tvrdenie zalozene na com, moze mi to niekto z odbornikov /nemyslene ironicky/ vysvetlit? Prehulene to nemate, vsetci skacu frekvencne rozprestrete spektrum, fyzikalne je to 2.4G rovnake, cim je najbezpecnejsi?

Fyzikalne ano, ale to, že Futaba nepotrebuje 2 moduly vo vysielači, dva a viac satelitných prijímačov na zlepšenie príjmu a napriek tomu nepadá ani pri Jéčkach niečo naznačuje... To, že všetky systémy fungujú pri vrtuľníkoch či 3D akrobatoch kde sa lieta na ploche futbalového ihriska nie je až tak preukazujúce.
Oficiálne čísla nemám, ale povedzme, že sa pohybujem v širšom okruhu letísk a rozprávam s väčším počtom pilotov a tak nejak si dávam dokopy ich poznatky...
mac:
akurat tych par hodin bolo par mesiacov

Máš presné údaje kedy kto s čím prišiel na trh?
mac:
Ty tiez kupujes futabu za lepsie a potom propagujes

Áno, dokážem si takmer všetko v modelárčine kúpiť za "iné" ceny, ale ja nie som nikomu zaviazaný a nemusím propagovať daného predajcu.
Futabu ako takú nepropagujem, iba reagujem keď niekto píše polopravdy. No a ak Futaba nepríde v krátkej dobe s náhradou 12Z tak nebudem mať problém prejsť ešte tento rok trebárs na JR. Uvidíme ako Miro ospieva 28čku
Bydlisko: Trenčianska Turná ( 58 rokov )
mac
modelár

Príspevkov: 940

Moje modely
Poslať správu
Autor: mac Správa zaslaná: 27. 2. 2015 o 10:59
Ani JR nepouziva viac vysielacich anten /viem ze Jeti/ a aj JR mozes lietat bez satelitu/telem.modulu/ a najnovsie JR Rx maju telemetriu uz aj bez satelitu. Viac satelitov pouziva opat niekto iny. Nakoniec moznost pripojenia satelitu na uplne ine miesto v drahom modeli nemusi byt nevyhoda, niekto nemoznost tohoto moze povazovat za nevyhodu. Bezne sa davaju do velkych lietadiel 2 futaba a ine Rx, takze asi vedia preco. Ze ina znacka padala na vzdialenostiach pri F3J sutaziach musis povedat Milosovi, lebo ze by bol problem s dosahom DMSS som ja nezaregsitroval. Ked to beries takto, tak je viac najbezpecnejsich prenosov / ktore neponukaju satelity a ktore nemaju problem s dosahom/
Davas poznatky dokopy od ludi, no pokial nie je nieco rozumne preukazatelne tak to je stale v rovine jedna babka povedala, naozaj by ma zaujimalo skor odborne vysvetlenie, v com je futaba prenos najbezpecnejsi. Som na to bez ironie zvedavy. Kym to niekto nevysvetli, je podla mna toto polopravda.

Rozdiel fasstest dmss je urcite v mesiacoch, nie par hodin, urcite na nete najdes. Dnes je to nepodstatna zalezitost..

Myslim ze nikto tu nie je nikomu zaviazany a sponzorovany a ja som viac krat napisal, ktore detaily mi na jr vadia. Takuto informaciu povazujem za objektivnu. 28cka s vymenou futaba prijimacov ta vyjde drahsie ako jedna 18mz v astre, nevidim logiku
elektromodely
modelár

Príspevkov: 241

Moje modely
Poslať správu
Autor: elektromodely Správa zaslaná: 5. 3. 2015 o 10:21
lv:
Doteraz je to najbespečnejší systém prenosu pre RC modely.


Toto mne osobne na Futabe najviac prekáža - ktorýže to je ten systém, o ktorom píšeš ? FASST, (S)-FHSS, FASStest, T-FHSS, FASST (LBT), S-FHSS (LBT) ? U JR PROPO DMSS spárujem hocijaký DMSS prijímač s hocijakým DMSS vysielačom a neriešim.

lv:
Futaba ako veľký výrobca priemyselných aplikácíí prevzala svoj systém prenosu 2,4G ktorý používala dlho predtým ako prišiel na trh prvý 2,4G systém od Spektra


To si aj ja pamätám také nadhody, aj to, kto to vtedy písal (R.K.), že Futaba má skúsenosti z priemyslu a použila ich v modelarine - je to možné, že F má históriu v priemysle, ale treba sa pozrieť, čo vyrába/la - cnc stroje, takže asi ťažko reálne skúsenosti s rádiovým ovládaním (môj názor) - veď logicky - keby to bolo niečo hotové odladené, čo by len preniesli do rc sveta, tak by NEMALI tie recally.

lv:
Futaba mala problémy s rovnakými ID na pár kusoch hračkárskych vysielačov T6.


Práveže nie - popadali tu ľudia aj s T7C (FF7) - v tom čase tam mali systémovú chybu, ale tvárili sa, že to je náhodná chyba iba v pár ojedinelých prípadoch - a BOL kvôli tomu RECALL na vf moduly, T6, T7... Každý výrobca to vždy takto napíše, keď niečo dodrbe... JR PROPO TX neviem o nijakom prípade, kedy by bol RECALL... Takže to tvrdenie, že F dá na trh až odladenú vec žiaľ nie je pravdivé.

lv:
Máš presné údaje kedy kto s čím prišiel na trh?


Mám dosť presné infa čo sa týka J a F telemetrie, resp. DMSS vs FASTest - v novembri 2010 J XG7, potom v marci 2011 XG8, potom F T-18MZ ohlásená 31.5.2011, dostupná od októbra 2011, potom vo februári 2012 XG11 a XG6 a potom F 14SG bola OHLÁSENÁ 1.11.2012, už som našiel, aj kedy boli fyzicky dodateľné - od 50-teho týždňa 2012 (týždeň od 10.12.2012), potom v júni 2013 XG14... To je zaostávanie tejto technológie F za J taký rok FASSTest ako taký (18MZ) a také dva roky aj kus pre bežného človeka (14SG). takže toto sú fakty k tomu môjmu výroku, že už som dlho lietal s telemetriou s JR, keď F a spol. nechyrovali o telemetrii... Na takéto momenty sa dosť dobre pamätám a nemám problém ich vyťahať z archívu.

Dá sa polemizovať iba o tom, že 18MZ je tu od októbra 2011 a 28X až na jar 2015 alebo že 14SG tu bola od konca roka 2012 a XG14 až v júni. Ale nič to nemení na mojich vyjadreniach, že technologicky už F nie je to, čo kedysi - FASTest je tu preukazateľne o rok neskôr než DMSS.

To sú všetko infa, kedy som ich mal ja v ruke - XG7 som lietal v novembri 2010, XG8 v marci 2011, XG6 a XG11 som lietal vo februári 2012, XG14 v júni 2013. Keďže mám JR PROPO novinky ako prvý, tak je to dosť presné info, kedy boli na trhu...

V pohode prejdem všetky ďalšie pripomienky. Výsledok je jediný - s JR PROPO som maximálne spokojný a keby som o tom vedel skôr, tak by som nikdy nemal ani Futabu, ani MPX.

Súhlasím, že lídri sú stále J a F. Ale keďže mám trocha možnosť porovnávať, J mi vychádza lepšie, či sa to niekomu páči, alebo nie, sú tu fakty, čo sa týka čo kedy bolo alebo nebolo na trhu. Systémy su to dnes ako už písal Mišo porovnateľné - takmer, lebo napríkald T14SG má iba 12 proporcionálnych kanálov vs XG14 má 14, pričom cena XG14 je porovnateľná s cenou T14SG, teda pre mňa pomer cena/výkon plus pre J.

lv:
Najskôr, v dobe keď Futaba už predávala Fasst a JR malo iba MHz


To asi nie - OK, pozrime sa teda na DSM2 vs FASST:
- prvý JR 2,4GHz TX bola DX7 (DX7 vyrábalo JR PROPO pre HH) ohlásená v októbri 2006, prvé kusy som mal v ruke v apríli 2007
- JR PROPO DSX9 (prvý JR PROPO "natívny" 2,4) som mal v ruke prvé kusy v decembri 2007 (platba odišla 30.11.2007)
- Futaba FF7 (T7C) 2,4GHz bol prvý Futabácky 2,4GHz TX a prvý kus som mal v ruke v decembri 2007 (platba odišla 18.12.2007).

lv:
Do svojich rádii napasovali systém od Spektra DSM2 a pomaly si vyvýjali svoj DMSS


Toto bola podľa mňa chyba JR PROPO, že sa takto spojili s HH (HH mali vf modul v roku 2005 v nejakom vysielači pre autá, JR PROPO všetko ostatné) a stále som im hovoril, nech vyrobia vlastný xxSS systém, ale sú to Japonci, takže DMSS bolo nakoniec až koncom roka 2010.


lv:
Čo sa týka ceny 18MZ a 28X. Zatiaľ ju nevieš ani ty, takže aký veľký rozdiel to bude sa uvidí.


Nerozumiem tejto vete, vidím cenu 18MZ, od októbra viem cenu 28X (16.10.2014)

lv:
Jediné čo ma u Futaby serie je to, že ešte nie je nástupca 12Z


Obávam sa, že nič také nebude, teda inak - že už to je = 18MZ. Všimni si to Z v názve (Z ako ultimate - posledné písmeno v abecede)... Je to podobné u JR PROPO - následovník 12X bude 28X (detto - všimni si to X v názve)...

lv:
Uvidíme ako Miro ospieva 28čku


Toto som si všimol až teraz... Nebudem 28X nejak extra ospevovať, gro (90%) predobjednávok je zo zahraničia, teda moji dlhoroční odberatelia a ich známi a známi ich známych...

500w:
elektromodely z tvojho prispevku srsi zaujatost a propagacia jr ako spomona marianr.


Nemám s tým žiaden problém - toto je vlákno SKÚSENOSTI s 2,4GHz, tak som napísal MOJE skúsenosti s 2,4GHz, bodka.
Bydlisko: Kosice ( 55 rokov )
DaggyMAC
team RCPortál

Príspevkov: 1734

Moje modely
Poslať správu
Autor: DaggyMAC Správa zaslaná: 5. 3. 2015 o 13:27
Ja pridám vlastné skúsenosti s range testom cez obývanú oblasť, kde je miera zarušenia 2,4Ghz systémov väčšia ako na poloprázdnych letiskách, takže toť moje skúsenosti s FrSky:

odkaz na Youtube
Bydlisko: PB ( 38 rokov )
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
  • Odpovedať
Musíte byť prihlásený na pridávanie príspevkov.
Úvodná stránka
  • 590 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 1 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 11 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: