Výrobca: | Advanced Scale Models |
Rozpätie: | 2540 mm |
Hmotnosť: | 9340 g |
Kategória: | Lietadla - elektrické |
Dĺžka: | 1900 mm |
Materiál: | preglejka, balza, fólia, plast |
Motor: | 4 x elektromotor triedy 3548 Kv=790 |
ID Modelu: AM9970 | Zobrazenia: 6653 | Pridané: 21. 9. 2020 o 18:08 | Autor: Janko-O
Autor | Správa |
BOravec modelár Príspevkov: 577 Moje modely Poslať správu |
Rád by som ešte upozornil na jednu vec pri takýchto zmenách na lietadle. Napriek tomu, že ste model správne dovážili, môže sa stať, že pri zmene plochy krídla a aj zakrivenia profilu môže byť nutné zväčšiť aj plochu vodorovnej chvostovej plochy. Ovplyvnili ste totiž parameter, ktorý sa volá súčiniteľ mohutnosti. Dá sa jednoducho vypočítať ak Vás to zaujíma, je uvedený napr. na "Akademie letectví"resp. v starších číslach Modelář. Jeho hodnota pred a po zmene by sa nemala príliš meniť. Ak áno, je potrebné urobiť zmeny aj na chvoste. Že je niečo zle, na to neprídete pri bežnom kľudnom lete, ale spravidla pri manévroch, kde potrebujete plne vychýlené kormidlá. Ak to ale funguje OK, aj v krízových situáciách, tak v pohode a "nerýpať" do toho, zrejme zmeny neboli až tak výrazné. |
mior modelár Príspevkov: 165 Moje modely Poslať správu |
Takéto úpravy, teda zväčšenie hĺbky profilu hlavného krídla, sme realizovali už na viacerých modeloch. Spravidla sme zväčšili aj hĺbku profilu "zadného" krídla. U "Belugy" by to bol trochu problém, tak sme to nechali tak. Na našu "obranu" chcem uvieť, že onen parameter (súčiniteľ mohutnosti) nemusí byť striktne nejaké pevné číslo a beda tomu, kto uhne smerom hore alebo dole od nejakej ideálnej hodnoty. Napr. náš 4m model vetroňa DG-808s má súčiniteľ mohutnosti možno polovičný v porovnaní s Belugou. Na druhú stranu sa musíme priznať, že naše lietanie je tzv. "kostolné", to znamená ladné, uhladené, bez nejakých "skopičín", pri ktorých by sa zmena súčiniteľa mohutnosti mohla nejak výraznejšie negatívne prejaviť. |
BOravec modelár Príspevkov: 577 Moje modely Poslať správu |
To som ani netvrdil, súčiniteľ mohutnosti by sa mal pohybovať v doporučených hodnotách skrátka od -do. Líši sa to aj od typu lietadla, iné pre akrobat, iné napr pre vetroň. Ale ako som písal, keď to funguje, tak je dobre. Všeobecne problém makiet je v tom, že modely - myslím tie účelové a športové majú trochu iné proporcie. Mne sa stalo, že keď som robil polomaketu vetroňa Cobra 15, tak som si to úpravou hĺbky profilu na krídle dosť rozhodil. Navyše Cobra má miernu negatívnu šípovitosť krídla. Proste som mal s tým dosť roboty, nakoniec som v kombinácii so zväčšením plochy výškovky musel aj mierne predĺžiť chvost. No ale taký je život modelára. |