Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

Technické parametre
Výrobca: Pilot-RC
Rozpätie: 2340 mm
Hmotnosť: 9750 g
Kategória: Lietadla - benzinové
Dĺžka: 2310 mm
Materiál: Balza, preglejka, laminát, uhlík
Motor: DA-70
Popis

Motor Desert Aircraft DA-70, výfuky 2 x MTW TD-45, servá Hitec HSB-93XX, regulátor napätia na 7,4 V, akku LiIon 2 x 2s, kill switch PowerBox.
Model je vo fáze skladania, postupne zháňam vybavenie a do tohto príspevku budem pridávať poznatky zo stavby.

ID Modelu: AM8598 | Zobrazenia: 15639 | Pridané: 4. 1. 2018 o 12:37 | Autor: MILOSVPILOT


Model v…


Obaly na mieru…


Vrtuľa Mejzlík…

1 2 3 4 5 6 7 8
Autor Správa
MUSTANG52
modelár

Príspevkov: 231

Moje modely
Poslať správu
Autor: MUSTANG52 Správa zaslaná: 6. 3. 2018 o 12:02
Ako je pravda že väčšina modelov tejto veľkostnej kategórie má 2 skrutky na krídlo a niektoré značky ako GW majú iba jednu skrutku v strede a samozrejme centrovacie kolíky. Ale to že si dal aj tretiu skrutku tomu určite neuškodí To spevnenie by som vložil celé a do strednej časti by som ho nedával, budeš ho môct prilepiť o preglejku po celom ,,obvode,, a keď to spravíš z topolu a poriadne odlahčíš tak nárast hmotnosti bude minimálny.
Inak tieto 330-ky majú podľa mňa malé vstupné otvory na chladenie motora, ja osobne som ich zväčšil.
Bydlisko: Nové Sady
MILOSVPILOT
modelár

Príspevkov: 89

Moje modely
Poslať správu
Autor: MILOSVPILOT Správa zaslaná: 6. 3. 2018 o 12:27

U mňa to vyzerá takto Tomáš.
Bydlisko: Tekovská Breznica ( 25 rokov )
veka
modelár

Príspevkov: 906

Moje modely
Poslať správu
Autor: veka Správa zaslaná: 6. 3. 2018 o 12:47
Zdravím, pri rýchlych výkrutoch 3D akrobacie sú potrebné všetky 3 spoje kvôli odstredivej sile pretože krídlo pri 2,34 m už má svoju váhu aj keď sa to nezdá odstredivé sily sú tu obrovské.

... vsak prave preto , nemozes kridla kotvit k bocniciam!!!! Skus zabrat za bocnicu ( v mieste predneho a zadneho uzlu) a potiahni v smere predpokladaneho pohybu kridla pri vykrutoch. Potom napis, pri akej sile si bocnice vylomil.
Znovu opakujem... do bocnic nemoze byt zavedena ziadna sila v smere rozpatia ak v trupe nebude v tomto mieste priecny prvok, schopny preniest tah a tlak . Trivialny konstruktersky problem, ktory jak kukam , jednoducho cielene ignorujete.

veka


MUSTANG52:
Ako je pravda že väčšina modelov tejto veľkostnej kategórie má 2 skrutky na krídlo a niektoré značky ako GW majú iba jednu skrutku v strede a samozrejme centrovacie kolíky. Ale to že si dal aj tretiu skrutku tomu určite neuškodí To spevnenie by som vložil celé a do strednej časti by som ho nedával, budeš ho môct prilepiť o preglejku po celom ,,obvode,, a keď to spravíš z topolu a poriadne odlahčíš tak nárast hmotnosti bude minimálny.
Inak tieto 330-ky majú podľa mňa malé vstupné otvory na chladenie motora, ja osobne som ich zväčšil.


mozes nejako graficky znazornit to co popisujes .... som z toho volaky pomyleny . Pises o zpevneni a hned ho odlahcujes ... hlava nebere... odlahcovat zpevnenie ... to je nejaky novy smer v konstrukterstve, alebo je to len prakticka aplikacia perforacie na toaletaku v konstrukcii lietadla

veka
Bydlisko: Bohumileč 15, Pardubice,CZ ( 65 rokov )
MUSTANG52
modelár

Príspevkov: 231

Moje modely
Poslať správu
Autor: MUSTANG52 Správa zaslaná: 6. 3. 2018 o 14:07
MILOSVPILOT:

U mňa to vyzerá takto Tomáš.


Také otvory som mal aj ja ale kedže som im veľmi neveril tak som ich zväčšil a dorobil usmerňovače ktoré vlastne zrýchlia prúdenie vzduchu. Niekoho možno napadne že keď som zväčšil vstup tak musím zväčšiť aj výstup čo je pravda a výstup by mal byť približne 2,5x väčší ako vstup a ešte netreba zabudnúť aj na mufflery.
takto to mám ja


Veka viem že Vy ste veľká modelárska kapacita a určite sa tomu vyznáte 100 krát lepšie ako ja ale verte mi že sú viacerý ako ja čiže 3D piloti ktorý dokážu odľahčiť spevnenie ... niekomu sa to zdá možno divné ale v podstate už len upravujeme konštrukciu ktorá je v podstate navrhnutá tak aby to vydržala a povedzme že to už iba mierne spevníme ,,odľahčeným dielom ,, ktorý keď tam vlepím tak získam vyššiu pevnosť. Mne osobne by tam ani príliš nepasovalo vlepiť nejaký celý neodľahčený kus preglejky
Tu je taký narýchlo príklad so Skicára
Bydlisko: Nové Sady
MILOSVPILOT
modelár

Príspevkov: 89

Moje modely
Poslať správu
Autor: MILOSVPILOT Správa zaslaná: 6. 3. 2018 o 14:14
Niečo vymyslím, spodné otvory v trupe som vypálil všetky a vstupy možno ozaj zväčšim
Bydlisko: Tekovská Breznica ( 25 rokov )
Zdeno36
modelár

Príspevkov: 970

Moje modely
Poslať správu
Autor: Zdeno36 Správa zaslaná: 6. 3. 2018 o 15:48
MILOSVPILOT:


MILOSVPILOT:

Nazdar sprav to ako ti napísal Tomáš netreba to podceňovať ja osobne som spevňoval tiez aj túto extru aj Sbach od pilota rc. Lebo niektoré veci mi pripadali ako by to skladali decka v čínskej škôlke a to bez srandy. Musíš dať na svoje pocity a všetko čo sa ti nezdá upraviť podľa seba. Ja som prerobil aj komplet uchytenie hlavných krídiel lebo to bolo doslova trápne spravené myslím že v polke letu by uletelo krídlo. Hlavne že páni od pilota pýtajú za model toľko peňazí by sa bolo dobré zamyslieť a neodlahčovat všetko na úkor kvality a pevnosti.
Bydlisko: Nemšová ( 48 rokov )
saroj
modelár

Príspevkov: 535

Moje modely
Poslať správu
Autor: saroj Správa zaslaná: 6. 3. 2018 o 16:14
veka:
Zbytok zatazenia ... tj posuvajice sily a ohybove momenty v zvislom i pozdlznom smere musi preniest system centralnej spojovacej trubky a kotviacich prvkov v kridle a trupe. Bocnicu tieto sily a momenty nezatazuju,preto je taka derava.

Znovu opakujem... do bocnic nemoze byt zavedena ziadna sila v smere rozpatia ak v trupe nebude v tomto mieste priecny prvok, schopny preniest tah a tlak
Predošlá verzia tieto priečne prvky má. Jeden tvorí konštrukcia lože serva smerovky. Hlavnú záťaž znáša, tvarovo stabilná centrálna spojovacia trubka.
No tie (nové) bočnice sú fakt deravé, už len na oko. Ale dve skrutky na krídlo by mohli stačiť.
Po deštrukcii mojej predošlej EXTRA 330SC sa oddelili krídla aj s bočnicami a skrutky spoľahlivo držali na mieste. Za letu tiež. A že som ju, veru nešetril.
Bydlisko: Brezová pod Bradlom ( 67 rokov )
MUSTANG52
modelár

Príspevkov: 231

Moje modely
Poslať správu
Autor: MUSTANG52 Správa zaslaná: 6. 3. 2018 o 16:54
saroj:
veka:
Zbytok zatazenia ... tj posuvajice sily a ohybove momenty v zvislom i pozdlznom smere musi preniest system centralnej spojovacej trubky a kotviacich prvkov v kridle a trupe. Bocnicu tieto sily a momenty nezatazuju,preto je taka derava.

Znovu opakujem... do bocnic nemoze byt zavedena ziadna sila v smere rozpatia ak v trupe nebude v tomto mieste priecny prvok, schopny preniest tah a tlak
Predošlá verzia tieto priečne prvky má. Jeden tvorí konštrukcia lože serva smerovky. Hlavnú záťaž znáša, tvarovo stabilná centrálna spojovacia trubka.
No tie (nové) bočnice sú fakt deravé, už len na oko. Ale dve skrutky na krídlo by mohli stačiť.
Po deštrukcii mojej predošlej EXTRA 330SC sa oddelili krídla aj s bočnicami a skrutky spoľahlivo držali na mieste. Za letu tiež. A že som ju, veru nešetril.


Hmm takéto triesky poznám, len škoda že to bol Sebart . Neplánujete poslať tie fotky Pilotovi a nechať si poslať vyrezané diely trupu?
a inak čo sa stalo?
Bydlisko: Nové Sady
veka
modelár

Príspevkov: 906

Moje modely
Poslať správu
Autor: veka Správa zaslaná: 6. 3. 2018 o 17:25
... chlapi, nerozumiem vasemu konstrukterskemu pristupu.

Ak riesim zachytenie zotrvacnych sil kridel pri vykrutoch ( posun po trubke v smere rozpatia) ,tak kridla prepojim medzi sebou navzajom a podla moznosti sa skusim vyhnut zavedeniu zatazenia do trupu , aby som ho nedeformoval.
Co ziskam vlepnim dalsieho kusku topolovky k navzajom neprepojenym bocniciam? Pracnost , vahu navyse .... ? Takymto riesenim sa konstrukcia trupu vzhladom k smeru a velkosti uvazovaneho zatazenia nevyztuzi. Namalujte si, ako posobia sily a bude jasne , ako ma vypadat prvok, ktory ich zachyti.

Funkcne prepojenie zatazenych dielcov ( bez vacsieho pridavneho zvysenia hmotnosti a pracnosti ) vyrobca predviedol v mieste spojovacej trubky. Tam patri zaistovacia skrutka , ktora bez problemov zachyti zatazenie.... to v navode nie je uvedene?

Preco podobne riesenie neuplatnite i v miestach pomocnych otvorov pre koliky. Vobec nebude nutne zasahovat radikalne do stavajucej konstrukcie. Staci vlepit prepojovacie priecky, alebo trubky, medzi bocnice, co najblizsie k otvorom pre predne a zadne koliky.

Aby nebol problem s pevnostou spoja a nemuselo sa napr. laminovat, v mieste kazdej diery pre upevnovaciu skrutku by som nalepil diel z preglejky cca 6mm, ktory zvacsi stycnu plochu medzi drevom a trubkou.

Do hlbky 9mm ( bocnica +technologicka vlozka ) votknuta a epoxidom zalepena tenkostenna uhlikova trubka pr. 10mm je chopna preniest celkom slusne tahove zatazenie bez rizika, ze dojde k uvolneniu lepeneho spoja. Hmotnost dvoch trubiek a styroch technologickych vloziek odhadujem na cca 20g.



veka
Bydlisko: Bohumileč 15, Pardubice,CZ ( 65 rokov )
vever440
modelár

Príspevkov: 261

Moje modely
Poslať správu
Autor: vever440 Správa zaslaná: 6. 3. 2018 o 17:33
Hmmm tak napr. mne na 2,7m Edgovi navrhli/dali skrutku iba jednu jedinú na úrovni krídeliek hoci je to tam spevnené na ťah, rozmýšľam tiež čo s tým, trubka by to určite takto vylepšila. Nejak moc nemodelárčim iba kupujem takže toto je skôr otázka na Číňanov prečo to tak spravili (stredný otvor)

Bydlisko: Prievidza
mac
modelár

Príspevkov: 940

Moje modely
Poslať správu
Autor: mac Správa zaslaná: 6. 3. 2018 o 17:49
divim sa chalani, ze necitate co vam pise veka, normalne ho vidim ako sedivie ked cita vase reakcie na jeho rady a ako tomas betonuje bocnice
saroj
modelár

Príspevkov: 535

Moje modely
Poslať správu
Autor: saroj Správa zaslaná: 6. 3. 2018 o 17:57
MUSTANG52:
Hmm takéto triesky poznám, len škoda že to bol Sebart . Neplánujete poslať tie fotky Pilotovi a nechať si poslať vyrezané diely trupu?
a inak čo sa stalo?

Triesky sú len triesky. Neplánujem posielať. Je to trochu komplikované a času je málo. Však už mám novú Extru a rozpracovaného YAK 54.
A čo sa stalo? Skoro nič, iba som lietal, príliš nízko, príliš rýchlo v noži, utiahnutý kruh opačne ...
V predošlom príspevku som zabudol vyjadriť súhlas s veka. Myslel som že to je zrejmé. Samotné vystuženie bočníc bez priečneho prepojenia, nie je vhodné riešenie.
Bydlisko: Brezová pod Bradlom ( 67 rokov )
vever440
modelár

Príspevkov: 261

Moje modely
Poslať správu
Autor: vever440 Správa zaslaná: 6. 3. 2018 o 18:00
Inak stále myslím na Vertigo tam som videl také jazýčky v krídle čo sa spájajú v trupe. Ale na to sa myslelo pri návrhu.

Bydlisko: Prievidza
veka
modelár

Príspevkov: 906

Moje modely
Poslať správu
Autor: veka Správa zaslaná: 6. 3. 2018 o 18:04
Dam este par fotiek ( mojich i Milosa Zavadila) myslim celkom sofistikovaneho zaistenia kridla na F3A modeloch.

V principe to splnuje vsetko co som popisal vyssie , len sa to lahsie rozobera a do urcitej miery pri kolizii nemusi nutne dojst k roztrhnutiu trupu.

Rozhodujuce je vzajomne previazanie silovych prvkov zo zaistovacim prvkom....tj. textitovy jazycek dokladne prilepeny k puzdru spojky v kridle ( nie k rebram) a to iste v trupe. Tym sa dosiahne toho, ze kridla netahaju za boky skrupiny trupu, ale natahuju len tu spojovaciu priecku.





veka
Bydlisko: Bohumileč 15, Pardubice,CZ ( 65 rokov )
mac
modelár

Príspevkov: 940

Moje modely
Poslať správu
Autor: mac Správa zaslaná: 6. 3. 2018 o 18:18
MILOSVPILOT:
sú potrebné všetky 3 spoje kvôli odstredivej sile pretože krídlo pri 2,34 m už má svoju váhu aj keď sa to nezdá odstredivé sily sú tu obrovské.


zacinam si mysliet ze tie dva otvory su naozaj len na strediace koliky pre zauhlovanie kridel a konstrukteri v rcpilot nie su prasteni, nie je to tak milos? tam by som mozno namietal ze priecka v ktorej je strediaca diera by mohla ist od vrchu az dole, v smere sily, ktora proti zauhleniu posobi, 3 sroby na kazde kridlo na zaistenie proti vysunutiu v smere spojovacej trubky su uplne zbytocne, treba si uvedomit aj to, ze vektor tej sily by musel byt dlhsi cas posobit totalne v smere trubky aby to kridlo povysunulo, staci maly odklon odstredivej sily od tohoto smeru, co sa pocas letu vyskytuje asi v 99% a to kridlo sa na 120cm rure /pri 2,5m/ v tomto smere ani nehne a ja by som v tomto pripade len overil, ci ten vybezok materialu v trupe okolo rury vystupujuci dozadu s dierou pre srob, nie je zlomitelny prepokladanou silou v kolmom smere, uz podla materialu, alebo ho zpevnil, zduploval, ked uz to inzinieri v rcpilot navrhli takto.. Samozrejme najidealnejsie je zabranovat sile v jej smere posobenia, ako pisal veka, tipujem ze aj materialovo/hmotnostne najuspornejsie..
1 2 3 4 5 6 7 8
  • Pridať komentár
Pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť.
Úvodná stránka
  • 697 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 2 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 9 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: