Výrobca: | Pilot-RC |
Rozpätie: | 2340 mm |
Hmotnosť: | 9750 g |
Kategória: | Lietadla - benzinové |
Dĺžka: | 2310 mm |
Materiál: | Balza, preglejka, laminát, uhlík |
Motor: | DA-70 |
ID Modelu: AM8598 | Zobrazenia: 15637 | Pridané: 4. 1. 2018 o 12:37 | Autor: MILOSVPILOT
Autor | Správa | |||
milosv modelár Príspevkov: 248 Moje modely Poslať správu |
Určite plánujeme spevniť uchytenie krídla, v takomto "fabričnom"stave do vzduchu Extra nepôjde.priehyb je taký značný, že keby to nedržala folia,ostane mi preglejka v rukách,len čo sa toho chytím.Ešte aj na zdvojenej preglejke, kam sa dáva stredná skrutka hneď za trubku, vypálili obdĺžnikový otvor necelý centimeter štvorcový!?!?Čumel som na to ako puk, keď som zbadal ako sa s tými odlachčeními bočnicami v Pilot rc vyhrali. Tak ako píše Mac nepôsobí na krídlo pri výkrutoch len odstredivá sila smerom rovnobežne s trubkou, ale aj skoro kolmá na plochu krídla odpor vzduchu. Ďakujeme Veka za rady, zvažujeme viac možností a každá rada sa počíta.Na zadné skrutky by šla aj uhlíková trubka krížom cez trup, ale v predu to musí byť oddelené kôli nádrži.Určite to nebudebude topolovka, ktorá sa ľahko štiepi( ako napísal Tomáš), ale letecká preglejka. Pár gramov navyše, ale pevnosť neporovnateľná. |
|||
Mino modelár Príspevkov: 232 Moje modely Poslať správu |
ja si myslim, ze cinsky chlapci si overili ci je to ok nechapem co tu riesite |
|||
MILOSVPILOT modelár Príspevkov: 89 Moje modely Poslať správu |
S otcom niečo poriešime on je konštrukčne zdatný a urtite to budeme zpevňovať lebo hneď keď som model po prvý krát poskladal sa mi to nepáčilo lebo krídlom sa dalo pohnúť 2-3mm smerom po trubke.
Už opticky vidno že to nie je dobre spracované a mechanicky už ani nehovorím... Podobne vyzerala V1 môjho modelu, pri trubke bol jazýček a pri odtokovej hrane jedna plastová skrutka no mne sa pošťastila V2 |
|||
veka modelár Príspevkov: 906 Moje modely Poslať správu |
Ale ta skoro kolma sila je tam furt , nielen pri vykrutoch ( teda okrem rezimu visenia ) , obecne znama pod pojmom vyslednica aerodynamickych sil. A skutocne je to tak, ze je kolma na nosnu plochu , len sa este rozklada na zvislu a pozdlznu zlozku a pri pri priecnych naklonoch este i na zlozky stranove ... tj zatazenie vo smere jednotlivych suradnicovych osi ma premenlivy charakter. V kazdom pripade ohybove momenty a posuvajuce sily od aerodynamickeho zatazenia ,vcitane odporu vzduchu musi zachytit spojovacia trubka v spolupraci s roznasacimi uzlami v kridle a trupe. Krutiace momenty tj. pootacanie kridla navleceneho na trubke, voci trupu pre zmenu musia pobrat tie okrajove capy ( skrutky) pri nabezke a odtokovke. Sily od krutiaceho momentu kridla su cez korenove rebra a capy zavedene do bocnic v smere zvislom tj. v rovinach rovnobeznych s rovinou prelozenou svislou osou Z a pozdlznou osou X. Z uvedeneho vychadza se capy su namahane smykom. Ak tam budu skrutky a fest utiahnute, potom spoj ako taky ,bude prenasat zatazenie medzi stycnou plochou trupu a kridla trenim. Teda skrutky by mali byt byt namahane tahom , nie strihom ci smykom. Do okamziku zaciatku rotacie okolo osy X neposobi na kridlo ziadna odstrediva sila a zaistenie v smere rozpatia fakticky nie je potrebne. Az nastane rotacny cirkus, tak sa odstredive sily pohadaju zo silami trenia medzi puzdrom a spojkou a tie zaistovacie skrutky sa pridaju na pomoc tomu treniu...a nastane roztahovanie bocnic trupu do boku. V kazdom pripade posobiste odsredivej sily kazdeho kridla prechadza jeho taziskom. Vacsina kridel je konstruovana ( z dovodu eliminacie flutteru) tak, aby sa tazisko plochy nachadzalo na , alebo pred aeroelastickou osou tj. cca na urovni 25% SAT. V tomto rajone sa obvykle vyskytuje ( s malymi odchylkami) i spojovacia trubka. Pridavny ohybovy moment od odstredivej sily, ktory by ju ohybal obvykle nehrozi ( tazisko plochy lezi obvykle na predlzenej ose trubky) a zatazenie od aerodynamickeho odporu je takmer neznatelne v provnani so vztlakovou silou na kridle. Je minimala pravdepodobnost, ze by doslo k ohybu spojovacej trubky v rovine vodorovnej a vtlacaniu odtokovej hrany kridla do trupu . Ta spojovacka by musel byt gumova, aby to bolo mozne. Teraz mi technicky odovodnite , preco by som mal umiestnovat nejake zosilenie a zaistovacie skrutky do miest, kde je minimalna zataz a nie do centra posobiacich sil tj. do blizkosti spojovacej trubky??? veka |
|||
milosv modelár Príspevkov: 248 Moje modely Poslať správu |
Nemusíme nič odôvodňovať. Jednoducho povedané ,Pilot rc ,konkrétne toto lietadlo, bolo pripravené tak, že krídlo sa má uchytiť dvomi skrutkami pri nábežke a odtokovke. Tam kde je to najviac preslabené. Uchytenie strednou skrutkou pri spojovacej trubke bolo len predpripravené a nebola v krídle ani zapichovacia matica. Pokiaľ bolo krídlo priskrutkované len tymito dvomi skrutkami z výroby ,dalo sa s ním hýbať 3 mm po trubke a bočnice trupu sa prehýbali. To je dôvod spevnenia. Hlavne sa tu bavíme o tom aby, každý kto si kúpi Extru tejto velkosti Verzia 2 o tom vedel a predišiel tomu ,aby sa tie bočnice neodpraskli za letu. Ps: Keď má niekto dotazy na konštrukciu tohto modelu a potrebuje vysvetlenie, nech sa obráti priamo na výrobcu www.pilot-rc.com |
|||
veka modelár Príspevkov: 906 Moje modely Poslať správu |
Nemusíme nič odôvodňovať. Pokiaľ bolo krídlo priskrutkované len tymito dvomi skrutkami z výroby ,dalo sa s ním hýbať 3 mm po trubke a bočnice trupu sa prehýbali... ... zistujem, ze nema cenu dalej pokracovat. Napisal som niekolko prispevkov o tom, ze tie otvory nie su urcene pre zaistovacie skrutky ....a zdovodnil, ze preco nie. Ale ako vidim , celkom zbytocne. Ak to nebude uchytene pri spojovacej trubke je evidentne, ze sa to bude hybat z dovodu deformacie bocnic. O tom nema cenu dalej diskutovat. Preto som pisal ,ze kridla je idealne navzajom prepojit bez vazby na trup, aby sa nedeformoval, alebo kotvit k priecnym , na tah namahanym prvkom, ktore su zalepene v trupe a umiestnene co najblizasie k taziskovej ose kridla, Tiez som upozornil i na fotkach ukazal , ze kotevne prvky v kridle by mali byt integrovanym pokracovanim pozdlznych pasnic tj. nemali by byt zalepene len do okrajovych rebier !! Zda sa, ze sa to minulo ucinkom .... kdo vie Je mi celkom jedno, ako firma zkonstruovala lietadlo ( je to ich vizitka a kludne jim to napiste ze vymysleli nezmysel). Ale je divne, ze si i taky vyrobok niekdo vedome kupi tj. vopred nezkontroluje, co kupuje. V taky cas berie plnu zodpovenost sam na seba., alebo nie??? Ze konstrukteri navrhli , technologovia vyrobili , este neznamena, ze to mam kupit, ked vidim zakladne konstrukcne nesmysly!!! Ale ked uz nevydrzim a kupim, mal by som vediet, ako to ma byt urobene konstrukcne spravne s tym, ze pre mna nie je problem taky nepodarok doma prerobit. Nestazujem sa, lebo som sa tak vedome rozhodol a stojim si za svojim rozhodnutim. . A ano , upozornit na problem je rozumne, ale nerozumne je uvadzat konstrukcne este horsie riesenia nedostatkov, nez vymyslel sam vyrobca. Chcel som vam pomoct vyriesit technicky problem, popisal princip, ale zda sa ,ze malo presvedcivo... inak by sa neopakovali na zaciatku citovane vyjadrenia. No nic , prajem uspesne vyriesenie problemu, pekne polietanie a do buducna viac prezieravosti, podlozenej technickymi vedomostami pri vybere noveho modelu . veka |
|||
lv modelár Príspevkov: 2802 Moje modely Poslať správu |
|
|||
saroj modelár Príspevkov: 535 Moje modely Poslať správu |
Možno, len Pilot RC nechal priestor pre bezproblémové osadenie RC komponentov. A rozumné, dodatočné vystuženie aj s využitím, nesporne odborných poznatkov od veka nemôže byť problém. Minimálne, aspoň pre pilotov kľud a spokojnosť. Lebo, ako som v inom vlákne spomenul - aj keď je to rýchlostavebnica, myslím že nie je na škodu ak modelár zanechá na stroji akú takú stopu. Pri zachovaní konštrukčnej únosnosti, či bezpečnosti netreba z toho robiť vedu, však predsa naše stroje nie sú určené pre medziplanetárne lety |
|||
MILOSVPILOT modelár Príspevkov: 89 Moje modely Poslať správu |
Motor je na mieste, bohužiaľ stĺpiky neboli v balení ale otec je strojár takže problém bol veľmi rýchlo vyriešený a práca mohla pokračovať. Ďalej sú na foto akumulátory miesto troch Lipoliek som zvolil dve Lionky ktoré majú vyvedené dvojité napájanie a to hlavnú vetvu výkonovú a sekundárnu vetvu pre malé prúdové odbery zapalovania alebo pumpy zadymovania čo vo výsledku znamená štyri zdroje v tele dvoch. Čiže menšia váha, boli k nim pribalené držiaky na silentblokoch, ktoré sa veľmi hodia k spalovaciemu motoru. Jediné mínus pre Desert Aircraft je minimum príslušenstva a to znamená že v krabici nehľadajte nič iné okrem motora a zapaľovania čo je v cenovom porovnaní s čínanmi veľmi chudobné balenie. Vrátim sa k akku ide o LiIon 2s 2 kusy 3100 mAh 7.2V ktoré mám pomocou stabilizátora stabilizované na 7.4V. Telemetrie na prijímači zobrazovala stav napätia pri plne nabitých akku na 7.45V a toto U nekolísalo ani pri prudkých pohyboch serv takže napájanie mám vyriešené. |
|||
MILOSVPILOT modelár Príspevkov: 89 Moje modely Poslať správu |
Spevnenie uchytenia krídla sme spracovali nasledovne. Na zadnú skrutku sme pridali dve pozdĺžne balzové výstuhy, na strednú skrutku sme pridali zosilnenie a na prednú skrutku sme pridali kolmo kus novej prídavnej prepážky, ktorá má v sebe odľahčovacie otvory, ktoré zároveň slúžia na priechod kabeláže. Materiál na úpravu boli tvrdé balzové hranoly s rozmermi 6x6mm a letecká preglejka hrúbky 2,5mm. Kompletné spevnenie váži 20g plus nejaké to lepidlo. Pevnosť je neporovnateľná, po prikrútení krídla sa nič ani nepohne a všetky spoje držia pevne. |
|||
lv modelár Príspevkov: 2802 Moje modely Poslať správu |
Balza ako pevnostný prvok na 10kg akrobate... Čo už. |
|||
MILOSVPILOT modelár Príspevkov: 89 Moje modely Poslať správu |
Čítajte pozornejšie balza je použitá iba na jednom spoji a na ostatných je preglejka... |
|||
milosv modelár Príspevkov: 248 Moje modely Poslať správu |
Paráda ,rýpanie Vám ide na jednotku. Niekedy sa pýtam sám seba ,či má vôbec zmysel niečo sem pridávať!!!! |
|||
Milan ZV modelár Príspevkov: 121 Moje modely Poslať správu |
Miloš prídavnou prepážkou si podľa mna vyriešil čo si potreboval, páčia sa mi tvoje baterky, použiť tretiu samostatnú bateriu len pre zapalovanie je podla návodov a skusených modelárov samozrejmosť, ja lietam s podobným akro modelom tiež len s dvoma baterkami, zatiaľ sa mi to nevypomstilo, rozdiel napájanie serv robím cez powerbox evolution nie cez vr pro duo, daj vedieť ako sa správa toto riešenie, motor máš parádny |
|||
MILOSVPILOT modelár Príspevkov: 89 Moje modely Poslať správu |
Nazdar takto riešim akku po prvý krát do teraz som aj ja veril starým dobrým lipolkám no po porade s J.Lukáčom som to rýchlo prehodnotil, ďalej VR PRO DUO už máme v dvoch modeloch a toto bude tretí všetko funguje spoľahlivo a motor vyzerá super dúfam že bude aj fungovať na 100%. |