Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

Technické parametre
Výrobca: Ja
Rozpätie: 0 mm
Hmotnosť: 0 g
Kategória: Ostatné
Dĺžka: 0 mm
Materiál: Mosadz, nerez, dural
Motor:
Popis

Kedze moj kolesovy parnik potrebuje aj nejaky pohon, chcel by som do neho postavit podla svojho navrhu 2 valcovy motor na paru so supatkovym rozvodom.
nenasiel som tu rubriku, sustruzenie, frezovanie, vrtanie, atd.. tak som ho do do ostatneho.
Tak isto ako moje ostatne modely, nebude to "stavba" sposobom kupim a doma to zmontujem, ale stavba od vlastneho navrhu, nakreslenia, vymerania, vyroby jednotlivych dielov az po konecnu kompletizaciu.
Mozno prezradim co to zo svojich pracovnych postupov, ktore budu inspiraciou pre ostatnych..

ID Modelu: AM5057 | Zobrazenia: 15767 | Pridané: 9. 12. 2014 o 08:55 | Autor: darco2

1 2 3 4
Autor Správa
darco2
modelár

Príspevkov: 804

Moje modely
Poslať správu
Autor: darco2 Správa zaslaná: 9. 12. 2014 o 09:04
Ako prve som sa rozhodol, ze vyrobim klukovku,
Ta mi robila najvacsie problemy pri mojej prvej stavbe V4-parneho motora,
vyslo to az na 4. pokus aj ked je pravda, ze klukovka na V4 bola dlha asi 50mm a priemer hlavnej hriadele bol 4mm, hriadele pre ojnice mali 2,5mm a priemer zavazi bol cca 20mm.

na tomto motore bude zotrvacnik v strede, "medzi" pravym a lavym valcom.

1. krok, vysustruzit zotrvacnik, priemer ma 45mm, sirka 8mm


2. krok, naradlovat hriadel z nerezu priemer 6mm (dlzka hriadele 110mm)


Hriadel, zotrvacnik a lepidlo na hriadele Loctite 648


Nalisovane, zlepene, vyskusane v sustruhu ci nahadze.. vsetko OK
Bydlisko: Malinovo ( 51 rokov )
Waldas
modelár

Príspevkov: 680

Moje modely
Poslať správu
Autor: Waldas Správa zaslaná: 9. 12. 2014 o 09:22
Toto bude parada. Len tak dalej a pridavaj foto
Bydlisko: Trnava ( 42 rokov )
darco2
modelár

Príspevkov: 804

Moje modely
Poslať správu
Autor: darco2 Správa zaslaná: 10. 12. 2014 o 08:26
Este uvidime ci to bude parada
Vecer som sa venoval vyrobe dalsich casti klukovky. kedze mam maly sustruh obcas je to zabava.. upichnut mosadzny kus o priemere 31mm je fakt brutal problem..

priemer 31mm, hrubka 5mm
stredova diera priemer 6mm 6H7 diera na ojnicny cap priemer 4mm 4h7, v tejto faze som uz diely opracoval v paroch
ojnicna diera je voci stredu posunuta o 10 mm, kedze zdvih motora bude 20mm.
fixou naznaceny tvar, ktory potrebujem vybrusit, kedze nemam taku velku frezu, ktora by to zvladla, vratim sa trosku do studenskych cias a budem pilnikovat..

Bydlisko: Malinovo ( 51 rokov )
Ludo
modelár

Príspevkov: 773

Moje modely
Poslať správu
Autor: Ludo Správa zaslaná: 10. 12. 2014 o 09:34
Vidim ze ta to dako draplo...som zvedavy jak to bude kmitat... sledujem
freza by bola lepsia volba ako pilnik neviem ci dosiahnes 100% identitu suciastok a aby ti to nehadzalo
Bydlisko:
darco2
modelár

Príspevkov: 804

Moje modely
Poslať správu
Autor: darco2 Správa zaslaná: 10. 12. 2014 o 10:44
Tieto suciastky vzdy obrabam v paroch a vzdy tak ako boli vyrobene su aj nasledne skladane na hiadel, samozrejme ze to nie je na stotinu presne ale myslim ze to bude ok..
Okrem ineho mam vypalene presne sablony z 1mm nerezoveho plechu, ktore pouzivam..
Pri prvej stavbe som sa poucil, ze to je jedina moznost ako si zjednodusit pracu a mat presne veci v domacich podmienkach.

Neviem kedy sa opat dostanem do dielne.. mozno cez vikend.. takze na dalsie foto si budete musiet pockat..
Bydlisko: Malinovo ( 51 rokov )
darco2
modelár

Príspevkov: 804

Moje modely
Poslať správu
Autor: darco2 Správa zaslaná: 15. 12. 2014 o 08:28
Opat som mal plodny pracovny vikend, tak som opat nieco porobil..

zavazia dostali tvar


Hriadel so zotrvacnikom, pripravne zavazia na pravy a lavy valec, + osky na ojnice


este jeden detail - vsetky diely su sparovane, preto je na jednom z nich vidiet dve bodky, ktore robim tenkym vrtakom..nie jamkarom..


prve zavazie nalisovane prilepene


Druhe


nalisovane aj druhe zavazie s oskou


nalisovana druha strana


teraz par dni pockam, kym vytvrdne poriadne lepidlo, potom odfrezujem prebytocne casti hriadele.. a vyskusam kluku v sustruhu ci je vsetko OK.

Dalsia sa na rad dostala ojnica.
Najprv som si vyvrtal dierky podla planu do mosadznych hranolov 4,5x4,5mm.
Na fotke to nie je vidiet ale boli 3 na sebe, samozrejme ze potrebujem iba dva, spodny bol iba na podlozenie..


Vsetky dierky navrtane


Narezane zavity M2


Uz narezane dva spodky ojnice, s navrtanou dierou.


Este zabrusit vrch, ale kedze to bolo len s dremelom v ruke, nie je to dokonale..
ale celna bruska tieto veci vyriesi..


Uz zostava len vytocit na sustruhu vrchne oko, urezat spravnu dlzku tycky, zaletovat striebrom, vystruznikom urobit presne diery a je hotovo

Sorry za kvalitu fotiek, vsetky su robene po veceroch pi umelom osvetleni, bohuzial moj fotak ich nezvlada a tahat zrkadlovku do garaze sa mi nechce..
Riso
Bydlisko: Malinovo ( 51 rokov )
goro
modelár

Príspevkov: 467

Moje modely
Poslať správu
Autor: goro Správa zaslaná: 15. 12. 2014 o 09:00
Niesi ty nahodou hodinár?
Bydlisko: Bratislava ( 57 rokov )
darco2
modelár

Príspevkov: 804

Moje modely
Poslať správu
Autor: darco2 Správa zaslaná: 15. 12. 2014 o 09:05
Neeeee, toto je uz velke, predchadzajuci motor bol asi 1/3 z tohto..
Kluka je dlha 110mm, priemer zotrvaku je 45mm, sirka 8 mm
Bydlisko: Malinovo ( 51 rokov )
komodor
modelár

Príspevkov: 118

Moje modely
Poslať správu
Autor: komodor Správa zaslaná: 15. 12. 2014 o 10:41
Ahoj Rišo.
Pekne sa s tým hraješ, ale mám drobnú pripomienku. 2-valcový parný stroj má posunutie valcov 90° a nie 180° ako má spalovací motor. Parný stroj môže zastať v akejkolvek polohe piestov a v prípade, že by zastali piesty v koncových úvratiach, tak by sa nedokázal znova rozbehnúť. Spalovací motor tento problém nemá, pretože jeho spôsob práce mu to neumožňuje - proste piest nikdy nezastane v hornej úvrati /hovorím o zabehnutom motore, nezabehnutý motor sa dokáže kusnuť v hornej úvrati/.
Bydlisko: Bratislava ( 60 rokov )
Othello
modelár

Príspevkov: 2216

Moje modely
Poslať správu
Autor: Othello Správa zaslaná: 15. 12. 2014 o 10:43
Pekne..... Risko je to krasa.
Bydlisko: Senec ( 43 rokov )
darco2
modelár

Príspevkov: 804

Moje modely
Poslať správu
Autor: darco2 Správa zaslaná: 15. 12. 2014 o 10:50
´Dakujem pani,

Julo, motor bude mat dvojcinne valce, takze aj napriek tomu, ze sa motor tvari ako dvojvalec, je to vlastne 4 valec..
Dufam ze sa bude rozbiehat z kazdej polohy, samozrejme s vynimkou ked bude v strede jazera.. vtedy sa zassadne podobne veci nerozbiehaju..
Bydlisko: Malinovo ( 51 rokov )
komodor
modelár

Príspevkov: 118

Moje modely
Poslať správu
Autor: komodor Správa zaslaná: 15. 12. 2014 o 11:14
Možno to z kontextu nevyplynulo, ale celú dobu som hovoril o dvojčinnom parnom stroji. Ak by bol jednočinný, tak tento problém nemá.
Bydlisko: Bratislava ( 60 rokov )
darco2
modelár

Príspevkov: 804

Moje modely
Poslať správu
Autor: darco2 Správa zaslaná: 15. 12. 2014 o 11:26
Pozeral som zopar planov a kazdy motor mal 180° medzi valcami.. tak neviem..
Bydlisko: Malinovo ( 51 rokov )
Ludo
modelár

Príspevkov: 773

Moje modely
Poslať správu
Autor: Ludo Správa zaslaná: 15. 12. 2014 o 15:06
takze podla specifikacie sa jedna o ležaty dvojvalcovy, dvojčinny posuvačovy parny stroj s uhlom piestov 180
°myslim ze ako strojar, musim suhlasit s Julom, ak das piesty pod uhlom 180° tak hrozi ta vec ze ked sa ti čirou nahodou stroj zastavi v niektorej z úvratí tak ho bez externej pomoci (pootočenim) nerozbehnes, tento jav nehrozi len v tom pripade ze uhol medzi valcami je menej ako tych 180° mozno postaci aj 175° lebo tym spôsobom docielis toho ze nikdy nebudu oba piesty v rovnakom case v niektorej zo svojich uvrati naraz,
alebo druha moznost je ta ze pootočis ojnične čapy voči sebe min. o tych 5° skratka aby neboli v jednej ose (ked su v jednej ose čapy tak piesty pojdu spolu do uvratí)
teda ak ich pootočis mozes umiestnit valce do uhla 180
°http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f0/Steam_engine_in_action.gif
Bydlisko:
darco2
modelár

Príspevkov: 804

Moje modely
Poslať správu
Autor: darco2 Správa zaslaná: 15. 12. 2014 o 18:09
OK, priznavam urobil som chybu.. nasiel som to na jednom plane a neostava mi nic ine len s vami suhlasit..
takze rozoberiem jednu stranu kluky a pretocim ju o 90°, teda ak sa mi to podari.. ak nie.. budem potrebovat minimalne novu hriadel..
Bydlisko: Malinovo ( 51 rokov )
1 2 3 4
  • Pridať komentár
Pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť.
Úvodná stránka
  • 439 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 1 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 11 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: