Výrobca: | LRP |
Rozpätie: | 0 mm |
Hmotnosť: | 0 g |
Kategória: | Autá - elektrické |
Dĺžka: | 0 mm |
Materiál: | |
Motor: | LRP X12L |
ID Modelu: AM6375 | Zobrazenia: 10881 | Pridané: 22. 11. 2015 o 20:05 | Autor: canndale
Autor | Správa | ||
canndale modelár Príspevkov: 85 Moje modely Poslať správu |
mno.. dnes som chcel spravit nejake video - ramci moznosti s dvoma detmi, akurat je to asi len jedna minuta, hned na zaciatku po fakt drobnom vyjdeni z cesty do pola odislo predne zavesenie .. muselo byt nejake nacate, odpadla spodna skrutka a jazda sa skoncila po dojdeni ku mne sa este dokotulalo druhe koleso, kedze sa stale uvolnuje matica |
||
totti81 modelár Príspevkov: 274 Moje modely Poslať správu |
kolko jazdis na jednu baterku? akurat skusam aj ja x12L no a max 9 minut. styl jazdy velmi agressivny. zahriala sa nielen elektronika ale aj pneu |
||
canndale modelár Príspevkov: 85 Moje modely Poslať správu |
Tak do 6-10 min, ale plyn naplno zahriaty je len motor, elektronika, kable a baterka su studene.. Asi zozeniem gumy s lepsim gripom na asfalte, tieto na ulici len hrabu a nic s toho |
||
totti81 modelár Príspevkov: 274 Moje modely Poslať správu |
sakra tieto motory maju brutalny vykon ale aj spotrebu... no co uz nieco za nieco. dufam ze baterky vydrzia aspon jednu sezonu... |
||
canndale modelár Príspevkov: 85 Moje modely Poslať správu |
Ono by to chcelo asi baterku 2s2p a aspon 7500mAh ... plus u mna tuning prednej napravy |
||
eMDee modelár Príspevkov: 1332 Moje modely Poslať správu |
ono ci mas 2s2p ci 2s1p je jedno. v 2s2p budu slabsie clanky 4, v 2s1p budu silnejsie a 2. ignorujuc ostatne mozne rozdiely v modele/vyrobcovi, zase je to len o vyslednom mah/C |
||
canndale modelár Príspevkov: 85 Moje modely Poslať správu |
ano, ale ako som pozeral, tak v konfiguracii 2S baterky koncia niekde okolo 5500mAh.. aj to pri 30-40C.. ak je potrebne viac pre dlhziu vydrz, tak su 2S2P, kde paralelna konfiguracia navysuje mAh a aj vybijacie prudy... samozrejme nevyhoda je vyssia pravdepodobnost rozhodenia clankov pri 4och clankoch |
||
eMDee modelár Príspevkov: 1332 Moje modely Poslať správu |
moj predpoklad je ten, ze jednoducho pouzivaju uz vyvinute clanky, miesto toho aby vyrabali nove ktore budu 7000mah 30C, tak tam daju paralelne 3500ky 30Cecka , alebo z rozmerovych dovodov atd. Ale jak vravim, je to podla mna jedno, ake su dostupne, take kupis paralelne zapojenie nenavysuje prudy podla toho co ja viem. kedze v reale mas bud 6000mah 60C baterku z 2x 3,7V 6000mah 60C v serii zapojenych clankov, alebo tam strcia 4x 3,7V 3000mah 30C clanky, 2 daju seriovo a je z toho 7,2V 3000mah 30C a druhe 2 k tomu paralelne a mas zase len 7,4V 6000mah 60C . ak som sa pomylil tak je to od unavy |
||
canndale modelár Príspevkov: 85 Moje modely Poslať správu |
Ano, presne ako pises, paralelne zapojenie nenavysuje prudy z clanku, avsak navysuje prudy z celkoveho clanku, takze ked mas 2x3000mAh 30C zapojene paralelne, mas 1x6000mAh 60C v konfiguracii 2p. a presne ako pises, je lacnejsie pouzit uz vyvinute clanky, ako vyvijat len pre par specialnych modelov. mam vsak za to, ze cim vyssie mAh, zvysuje sa nielen prudova zatazitelnost, ale aj doba vydrze modelu na jedno nabitie, ci sa mylim (samozrejme v pripade ze slabsia baterka je zatazovana v ramci jej prudovej zatazitelnosti ) .. mna teraz caka tuning prednej napravy :/ totti81: len pre info, lipochecker zacne bliakat uz po 4-6 min jazdy, pritom je nastaveny na alarm pri 3.4V. Ked ho skontrolujem, baterky su na 3.8, 3.7/clanok.. pritom sa da jazdit este dalsich par minut, kym sa dostane na 3.5V/clanok, pod toto uz nejazdim.. tento motor dava baterke dobre zabrat |
||
totti81 modelár Príspevkov: 274 Moje modely Poslať správu |
dnes som znova zacal skusat . nastavil som si alarm na 15 minut na vysielacke a jazdil som uz normalnejsie tak ako sa jazdi na trati. po uplynuti 15 min. auto este dostalo 2 minuty na plne gule cize plny plyn brzda. potom som hodil baterky na nabku a dodany naboj bol 4500 . mam tam saddle pack 2s3p 90 C turnigy ultimate 6000mAh. mam tam X12L 4.5T. zatial pastorok 12 z ale ak zozeniem chcem skusit 11 a 10 z. Z napravy si nerob ziadne nervy. 2krat som si zajazdil a uz pocujem cudne zvuky z podvozku aj ja. |
||
TomiXL modelár Príspevkov: 635 Moje modely Poslať správu |
Ale ved C-cka vam neporastu, nie? Nestane sa toto: 2x3000mAh 30C zapojene paralelne, mas 1x6000mAh 60C 2x3000mAh 30C zapojene paralelne, mas 1x6000mAh 30C Prud, ktory budu schopne dat baterie zapojene paralelne sa vam navysi, ale to je dane navysenim kapacity. Odpor v jednotlivych bateriach vam zazracne neklesne aby ste zrazu dostali napriklad tych 60C. To by sme tu uz mali ake baterky, 200C trvalo? Preto si treba davat pozor aj na to ake lipolky zapajate paralelne. Ak spajate paralelne lipolky roznych kapacit a C-cok moze sa stat, ze pri vyssej prudovej zatazenosti to jedna nezvladne. Ked sa zas znizi odber na minimum tak jedna baterka dobije druhu a zrovna sa to, ale kratkodobo mozete jednu "vycerpat". Preto zapojenie roznych kapacit a C-ciek nie je najvhodnejsie tam kde su odbery vacsie (pripadne ako dlhotrvajuci staly odber) a u RC aut teda na zvazenie. |
||
eMDee modelár Príspevkov: 1332 Moje modely Poslať správu |
jj, cecka nerastu, porastie len kapacita a tym prud pri rovnakom C. moj omyl
|
||
canndale modelár Príspevkov: 85 Moje modely Poslať správu |
nieje to tak, ze kedze paralelne odpory maju celkovo polovicny odpor, tak aj paralelne zapojene baterie maju v sucte mensi vnutorny odpor a tym aj celkovo vyssiu zatazitelnost? - len spekulujem |
||
eMDee modelár Príspevkov: 1332 Moje modely Poslať správu |
to hej, ale zase mas vo vnutri komplikovanejsiu konstrukciu s viacerymi spojmi co zvysuje odpor. takze pokial nemas 2 taketo baterky a nepomerias to, tak nezistime co hra vacsiu rolu a aj ked to zistime tak si myslim ze ten rozdiel medzi nejakymi kvalitnymi 2s2p a 2s1p nikoho nespasi mne osobne sa paci jednoduchost 2 clankov ale ked kupujem baterku tak sa tym nezaoberam. |
||
TomiXL modelár Príspevkov: 635 Moje modely Poslať správu |
No ano, paralelne zapojene baterie maju v sucte mensi vnutorny odpor a celkovo vyssiu zatazitelnost, lebo ti narastie kapacita takto vzniknutej baterie a ohmov zakon nepusti. R=U/I zjednoduseny vypocet len pre nazornu ukazku: R =7,2V/ (3000mAh x 30C); R= 7,2V/ 90A; R= 0,08Ω R =7,2V/ ( (2 x 3000mAh x 30C); R= 7,2V/180A; R=0,04Ω A preco sa nezdvojnasobia C-cka? Pretoze C-cka predstavuju udaj, ktory vyrobca vypocitava na zaklade vnutorneho odporu u tej ktorej chemickej zmesi pouzitej v lipo. Sposob vypoctu sa moze u jednotlivych vyrobcov lisit. Tieto elektrochemicke vlastnosti sa paralelnym zapojenim nezmenia. Kazda lipo bude schopna aj nadalej dat len 30 nasobok kapacity. Pri C-ckach bude platit pravidlo, ze bateria je len taka silna ako je jej najslabsi clanok. PS: Ja to chapem takto, ale som laik takže sa mozem mylit. PPS: Z pohladu modelara nepotrebujem do problematiky vidiet hlbsie, ale skor sa nepomylit pri zapajani. |