autor | správa | |||
coro modelár Príspevkov: 886 Moje modely Poslať správu |
Väčšinu zdrojov môžeš zapojiť do série a z dvoch (rovnakých) 12V urobiť 24V. Jediný problém by mohla robiť zem (kostra) ak by bola prepojená s výstupom, to by samozrejme robilo skrat pri sériovm zapojení, v takom prípade by bolo treba to prerobiť (väčšinou len odpojiť kostru hodného zdroja). Od siete (fáza+nulák) by mali byť všetky zdroje galvanicky oddelené, len zem môžu mať spojenú s kolíkom ak ide o zdroj na 3-káblovej šnúre. Je ale asi vhodné zapojiť oba prepojené 12V zdroje na jednu prívodnú šnúru a zapínať spoločne, keby sa z prepojených zapol len jeden a bola na spojenom výstupe záťaž, mohlo by to druhý prepólovať a výstupné kondíky to nemusia zvládnuť (opačnú polaritu). Zdroj pre modelára je SAMOZREJME spínaný a v dnešnej dobe je nezmysel použiť trafo. |
|||
kstano83 modelár Príspevkov: 64 Moje modely Poslať správu |
Uz som sa trosku zorientoval . Aby som vyuzil dve 300W/20A nabijacky naplno, potrebujem 18V, cize 24V zdroj by bol idealny. Mam pravdu? Chcel som aj 12V vystup, pretoze to pojde pravdepodobne do kufrika, kde by som rad nabijal aj veci ako je mobil, aku do radia na auta a podobne. Alebo sa take veci daju aj pri jednom 24V vystupe? Zalezi na tom, ktory zdroj si vyberiem? Co sa ale stane, ak napojim ten 24V zdroj na aku v aute, alebo do zasuvky na zapalovac? Bude vsetko fungovat, len vykon bude obmedzeny? |
|||
coro modelár Príspevkov: 886 Moje modely Poslať správu |
12V by si potreboval, keby si mal ešte ďalší nabíjač ktorý nemôže dostať 24V lebo je na max menej (napríklad max 15 či 18 alebo tak), prípadne by si potreboval 12V pre nejaký monitor alebo proste niečo. A zobrať si len prvých 12V z dvoch zdrojov v sérii, môžeš..
? nechápem čo to má znamenať... ak zdroj na 230V čo dáva 24V napojíš vstupom na autoaku 12V, tak nič, ak výstupom tak keby bol vypnutý tak možno tiež nič alebo zhorí, a to isté keby si ho zapol tak buď vypne prúdová ochrana alebo tiež vyhorí (albo oboje naraz...). |
|||
WiiPro modelár Príspevkov: 1516 Moje modely Poslať správu |
On chce napojit ten zdroj cez invertor na autobaterku podľa mna. |
|||
coro modelár Príspevkov: 886 Moje modely Poslať správu |
12V olovo - invertor na 230V - zdroj 24V - nabíjač = podľa mňa teda je to nezmysel, ale asi by to fungovalo, ale so zbytočnými stratami. Ten invertor, na aspoň 500W ak nie viac, z 12V, to sa vôbec vyrába? Taký by musel byť navyše pripojený poriadne hrubými káblami rovno na baterke.. Neviem o nabíjači ktorý by na 12V olovo nefungoval, aj tie čo môžu mať aj 24V napájanie.... akurát viaceré nedajú na 12V maximálny výkon ale nejaký nižší. Každopádne autobaterka sa príliš rýchlo zničí už pri nabíjaní malých bateriek malým výkonom, to vyskúšané mám aj v praxi, a keby kupoval trakčné baterky pre nabíjač tak nech si rovno kúpi dve a zapojí do série na tých 24. |
|||
Hronecml modelár Príspevkov: 95 Moje modely Poslať správu |
A veľmi dáva zabrať autobaterke keď nabijam cez imax b6 pri naštartovanom aute? Vtedy to dokáže nabíjať cca max 5.3A |
|||
coro modelár Príspevkov: 886 Moje modely Poslať správu |
Pri naštartovanom aute nemá baterka žiadnu záťaž, prípadne možno sa ešte trochu dobíja, prípadne tam slúži ako obrovský kondík na vyhladenie výstupu alternátora ktorý to celé ťahá (čo jej nevadí). 5A berie jedna z predných žiaroviek, takže ak zhasneš tak je to stále menej ako keby svietili obe. |
|||
kstano83 modelár Príspevkov: 64 Moje modely Poslať správu |
Ked mne sa tazko pise o veciach, ktorym nerozumiem.
Ak sa to da takto, tak si myslim, ze nie je o com. Je jedno, aky zdroj si vyberiem, alebo su nejake overene a spolahlive modely? Otazka je, na kolko je to bezpecne. Vsade citam o moznych "nebezpecenstvach".
|
|||
maros modelár Príspevkov: 179 Moje modely Poslať správu |
|
|||
PeterB modelár Príspevkov: 91 Moje modely Poslať správu |
||||
maros modelár Príspevkov: 179 Moje modely Poslať správu |
Vdaka |
|||
Jakubko123 modelár Príspevkov: 22 Moje modely Poslať správu |
Zdravím, chcel by som poradiť s výberom nabíjačky, ktorú chcem kúpiť na Slovensku. Pozerám po tejto: https://www.tatramodel.sk/zakladna-ponuka/nabijacky-zdroje/nabijace/H2808-nabijec-i6ac-80w/ parametre má dobré len či je to aspoň použiteľné, a aspoň trochu kvalitné, keďže tam nie je ani značka. Potom som mal požičanú túto: https://www.tatramodel.sk/zakladna-ponuka/nabijacky-zdroje/nabijace/1-082-6081KY-nabijac-hype-x7-ultra/ tá bola dobrá, len vybíjací prúd mala max 1A a nie 2A. Do storage to trvalo príliš dlho (5000 mAh) zhruba 130 min. celý popis k nej je tu http://www.rcsvet.sk/product/sk/Hype-X7-Ultra-12-230V Alebo radšej zobrať raytronic c11. Dôležité že chcem aby bola aj spolu so zdrojom. |
|||
DNCA modelár Príspevkov: 9 Moje modely Poslať správu |
Čaute, viete mi niekto poradiť ako sa dostať do menu kalibrácie nabíjačky Turnigy Accucel 6, 80W,10A. Na internete je toho plno avšak na klasiku Accucel 6, 60W kde sa má stlačiť súčasne 2. a 4. tlačidlo a zapnúť nabíjačku. Pri 80W, 10A sa týmto postupom namiesto kalibračnej obrazovky dostaneme do "System update, please wait" a ďalej nič. taktiež ani v návode sa nič o tom nepíše. |
|||
Dr-Oetcer modelár Príspevkov: 8 Moje modely Poslať správu |
Aky by bol cca cas nabijania pri 4S 5200mah 10C akku s nabijackou https://hobbyking.com/en_us/turnigy-reaktor-300w-20a-ac-dc-synchronous-balance-charger-discharger-eu-plug.html a aky s tou to https://hobbyking.com/en_us/accuell-s60-ac-charger-eu-plug.html dik. |
|||
PeterB modelár Príspevkov: 91 Moje modely Poslať správu |
to Dr-Oetcer podla toho akym C to chces nabijat takze ak nabijas danu baterku(5200mA) prudom 1C(5,2A) dajme tomu ze 45min, ak das 2C(10,4A) cca 30 min ak das 3C(15,6A) cca 15min tie casy ber orientacne, chcem tym poukazat na to ze ked nabijas s vacsim C tak je rychlejsie nabita, reaktor (dobra volba) nabija 6 clankov a da 20A. ta druha je na 4 clanky a da max. 6A |