autor | správa | |
Jano Prsanec modelár Príspevkov: 463 Moje modely Poslať správu |
urob galeriu a daj tam nejake fotky zo stavby, urcite sa niekto prida s nejakou uzitocnou radou, ked to bude aspon trochu vidiet. |
|
svibko modelár Príspevkov: 74 Moje modely Poslať správu |
||
Kamil modelár Príspevkov: 708 Moje modely Poslať správu |
Toto neni moc dobre. Ja som myslel, že konštrukciu robíš balzovú a tu vidím samú hrubú smrekovú lištu. Ja som kedysi robil z depronu podobný model (hornoplošník) a na trup som nepoužil ani balzové prepážky, nieto ešte smrekové, ale všetky depronové. Okrem motorovej prepážky. Takto to bude strašne ťažké. Na pláne sú tiež nakreslené smrekové lišty? |
|
veka modelár Príspevkov: 906 Moje modely Poslať správu |
.... Kamil, nepredbiehaj, hej? To je nazorna ukazka,ako to moze dopadnut, ked sa jeden bez znalosti, pusti do stavby modelu ,ktory navrhol tiez jeden bez znalosti. Ale k veci . Myslim ze relevantnych informacii k stavbe a rieseni roznych konstrukcnych uzlov, je na tomto fore celkom dost.Staci ked si svibko popozera vlakna k Fogimu,Junionorovi, Jak 12, Cesne ,Minimagov,Cmeliakovii ... a zacne sa riadit informaciami z odkazov, ktore v tych vlaknach najde. PS.Ak som to napisal nezrozumitelne, staci napisat,.... urobim preklad . veka |
|
svibko modelár Príspevkov: 74 Moje modely Poslať správu |
Ten material ktory som pouzil som si podla planu pytal v obchode pre modelarov bo som sa ho pytal ci sa tomu rozumie povedal ano pozrel si plany a podla toho mi dal vsetek material ktory potrebujem aj s presnymi rozmermy myslim tie listy.aj tiahla,ulikovu vzperu vseto co potrebujem k stavbe |
|
Jano Prsanec modelár Príspevkov: 463 Moje modely Poslať správu |
Skús to odvážiť, vzletovka by mala byť cca 350g na komplet s akumulátorom, rádiom a pohonom. Netvrdím, že to nepoletí, krídiel to má aj navyše a vzhľadom na profil sa to asi od zeme odlepí, len by som vo vzduchu nečakal zázraky.Pri väčšej hmotnosti by som ale asi popracoval na pevnejšom uchytení krídel, ale tu znovu dôjde k navýšeniu hmotnosti, zväčšeniu plošného zaťaženia a zvýšeniu pádovej rýchlosti atď - atď. Pri prudších obratoch sa samozrejme zvyšuje riziko odtrhnutia krídiel od trupu. Viem, čo píšem, už mi pár modelov zatlieskalo krídlami. Predávajúci, čo Ti predával materiál zrejme nepochopil charakter modelu, ani ten plán. V tomto modeli sú smrekové rebrá a pásnice doslova navyše a v zásade by tu postačili hádam aj depronové prepážky, len plné. Na nahradenie tých prepážok je už asi neskoro, či??? |
|
veka modelár Príspevkov: 906 Moje modely Poslať správu |
Pre svibko .. ale no tak. Zacni od seba,...je to tvoj model ,nie obchodnikov. To znamena ze nez zacnes , sa najprv trosku zoznamis s tym ako je lietadlo v prevadzke zatazovane ,preco vlastne leti a kuknes na nejake infomacie o vlastnostiach stavebnych materialov a ich vzajomnej kompatibilite v konstrukcii. Potom definujes letovy prejav modelu a sucasne zohladnis svoje pilotne, stavitelske a konstrukterske schopnosti. Len tak sa ti nemoze stat to, co je na fotkach. Ked chces ,skus mi zavolat napr cez skype. http://www.vekamodel.cz/kontakt/ Pokusim sa pootocit ta smerom,ked uz nebudes objavovat objavene (predpokladam ze to nie je cielom tvojho konania). PS. neviem ci si to uvedomujes,ale ten chlapek co model zverejnil, mal z oboru konstrukcie a prevadzky lietadiel stejne skusenosti , ako ty. veka |
|
svibko modelár Príspevkov: 74 Moje modely Poslať správu |
Dakujem za odpoved obidvom! veka urcte ti zavolam cez skypko. vratim sa k modelu, jeho celkova vaha bude okolo 350-360g kedze teraz ma 178g a uz je komplet cely trup aj s vyskovkou aj smerovkou aj s tiahlami aj s podvozkom jedine co mi tam este chyba je motor a bateria + kridla kedze viem ze kridla nebudu vela vazit zostav vtom ze motor s bateriou budu mat okolo 100-110 este som ich nevazitl a ked presiahnem hmotnost aku ma mat co je 360g tak budem musim pristupit k vymene niektorych materialov sa depron budem musit roztvorit trup ineho mi potom nic nezostane. ti uchytenia kridel chcem este vymislit balzovou vystuvou s vnutra trupu v mieste uchytenia kridel uvidim aku to bude mat cele vahu ale myslim si ze sa zmestim do rozhrania 350 g. A ak nie ako som pisal vimenim niektore diely za depron. |
|
Tocifan modelár Príspevkov: 180 Moje modely Poslať správu |
No plán na foto je hodne starý, ešte na 280-tku s prevodovkou. Hlavne tam ale nevidím tie smrekové lišty. Píšeš, že ti to v obchode poradil podla toho plánu predavač. Asi majú slabé tržby.? Teraz rada: ked sa v stavbe nevyznáš, tak sa plánu presne drž a nevymýšlaj rozne "vylepšenia". /napr.tie poprerušované bovdeny si kde videl?/ Keď chceš stavať z dreva, tak si nájdi plán na lietadlo z dreva a zase sa plánu presne drž. Dokonca aj tu na fore je ich plno. Potom ušetríš kopu času na opravách a vypisovaním na fóra. Mimochodom , už len úprava plánu, zvlášt u tohto éra, z prevodovanej 280-ky s NiCd bat na strieďak, vyžaduje naozaj skúseného deproňáka. Jednoducho zlý výber nevhodného plánu. Ale keď si prídeš, tak ti zadarmo venujem taký motor s prevodovkov aj s vrtulou. Ale nedoporučujem pre veka: pozri si lepšie ten plán na foto. Ako si prišiel nato, že ten čo ho kreslil bol tiež "bez znalostí" ? |
|
marianr modelár Príspevkov: 1466 Moje modely Poslať správu |
Ja som ich videl napríklad na mojom halolete. 8-) |
|
svibko modelár Príspevkov: 74 Moje modely Poslať správu |
Prerusovany bohden som uz videl na viacerich modelov co som pozeral na nete kvoli vaha. ale vsetko funguje bez problemov. Motor davam nový striedavy ultra malinky a lahky cize aj tam je vaha usetrena . Neviem opytam sa narovinu ked dodrzim letovu vahu cca 350 g original vaha toho modelu je 360 g. bude lietat?Vsetko je presne podla planu rozmery vsetko dodrzane len tie listy su smrekove inak vsetko je dodrzane |
|
Kamil modelár Príspevkov: 708 Moje modely Poslať správu |
Lietať bude aj keby mal kilo. |
|
svibko modelár Príspevkov: 74 Moje modely Poslať správu |
No na zaciatok mi to staci,pozri sa som zaciatocnik ked nebude lietat nic sa nedeje sice ma bude trosku mrziet ale postavim si druhe neakeho hornoplosnika a a zozeniem si poroadny plan clovek sa uci na vlastnych chybach |
|
Jano Prsanec modelár Príspevkov: 463 Moje modely Poslať správu |
Podla mna sa do tej hmotnosti nedostanes. Ten chlapik na mo-na-ko to robil z balzy a depronu a udaval 350g a to sa drzal stavebneho planu, ved uvidis, mozno to az taka tragedia nebude. Motor budes musiet obut na mieru prave vyslednej hmotnosti a rozmerom. Motor nesmie byt primaly, inak model nebude mat skoro ziadnu stupavost. Tak isto slaby akumulator vybijes za chvilku a kym vystupas na hladinu, kde sa uz da nieco podniknut, budes musiet pristat. Urcite je dobre mat trochu premotorovany model, to znamena mat trochu vykonu v zalohe, aby ta dokazal pri nepredvidanych situaciach vytiahnut z najhorsieho, ale neni to ani 3D model, takze tah vacsi, ako hmotnost modelu tiez velmi nie, takze nieco medzi. Skus to teda dotiahnut do kompletky a motor ak ho uz nemas, pockaj s nakupom do skompletovania modelu. Hlavne to treba dokoncit a nedat sa odradit, niektori potrebujeme ziskat skusenosti aj takymto praktickym sposobom, aj ked to niekedy znamena, ze to mozno nebude to prave orechove. Potom to cloveka bud uplne odradi, alebo posunie vpred a zacne patrat a vypytovat sa preco to neleti, alebo preco to neleti tak, ako od toho chcem. |
|
goro modelár Príspevkov: 467 Moje modely Poslať správu |
Postavíš, odvážiš , dáś podľa toho motor, vrtuľu, letieť to bude ak to dobre vyosiš, vyvážiš prinajhoršom to poletí keď to niekde hodíš a poriadne silno Aspoň si sa niečo naučil a model bude pekný neboj, aj keby si ho mal len tak vystavený s peknou povrchovkou. Čím viac budeś stavať tým viac to bude všetko lepšie a lepšie. |