autor | správa | |
svibko modelár Príspevkov: 74 Moje modely Poslať správu |
Daujem za ínfo pojdem kupit neaky motor do modelhobby |
|
Tocifan modelár Príspevkov: 180 Moje modely Poslať správu |
dufam len, že to nie je tam, čo ti radili s tie lišty-aby si si náhodou nedoniesol domov motor z trolejbusu. |
|
Jano Prsanec modelár Príspevkov: 463 Moje modely Poslať správu |
tocifan |
|
svibko modelár Príspevkov: 74 Moje modely Poslať správu |
Hej tam nebojte donesiem ten spravny Akú rýchlosť musi dosiahnuť model aby sa začal odlepovať od seme pri akej rychlosty zacina vznikat prudovy odpor alebo ako sa to vola odborne |
|
Joba modelár Príspevkov: 1405 Moje modely Poslať správu |
Máš to čím zmerať?,ak nie tak dostatočnú a čo je prúdový odpor ani srnka netuší |
|
Kamil modelár Príspevkov: 708 Moje modely Poslať správu |
Prúdový odpor je predsa vztlak!!! Joba, ty to nevieš? |
|
Jano Prsanec modelár Príspevkov: 463 Moje modely Poslať správu |
Myslíš kedy vzniká vztlak? Tá rýchlosť záleží na viacerých faktoroch, profil a rozmery krídla, hmotnosť modelu. U dvojplošníka s klenutým profilom je táto rýchlosť o poznanie nižšia, ako u normálnych jednoplošníkov, čo ale asi nevieš zatiaľ posúdiť. Na nejaké exaktné meranie sa ale spoliehať nedá, jednoducho rozbehneš model po dráhe a on sa odlepí od dráhy po dosiahnutí rýchlosti, pri ktorej sa na krídlach vytvorí dostatočný vztlak. Po pár obratoch už zistíš sám, ako rýchlo musí model letieť, aby nepadol. Ideálne je nastúpať dostatočnú výšku a tam si skúsiť pri priamom vodorovnom lete celý rozsah rýchlostí, aby Ťa model neprekvapil pádom, alebo nedobrovoľnou vývrtkou, či sklzom po krídle niekde tesne nad zemou, kde s tým už nestihneš nič urobiť. Ten TAL280 nieje žiadna raketa a zásoba vztlaku by mala byť vzhľadom na dvojplošné usporiadanie s klenutým profilom dostatočná, len je určite náchylný na stratu rýchlosti kôli veľkému čelnému odporu. Veka Ti to dokáže asi podať odbornejšie. |
|
Joba modelár Príspevkov: 1405 Moje modely Poslať správu |
No si ma zahambil ja to poznám ináč |
|
svibko modelár Príspevkov: 74 Moje modely Poslať správu |
No vztlak som myslel uvidim pojdem kupit motor a vrtulu a uvidim co to urobi ako sa to bude chovat dufam ze vsetko bude v poriadku a vsetko bude OK. Ďakujem vam za informacie stale sa ucim nieco noveho a to ma tesi ze je tu dost ludi ktory su ochotny pomoc poradit vazne si to cenim |
|
svibko modelár Príspevkov: 74 Moje modely Poslať správu |
Motor kupeny 1900 kv a za super cenu: Priemer: 28 mm Dĺžka: 28 mm Dĺžka hriadeľa: 41mm Priemer hriadeľa: 3,14 mm Účinná dĺžka: 16 mm Stator Rozmery / mm: 22 x 8 Li-Po: 2 ~ 4S C2826/09 C2826/12 C2826/18 KV: 1000 1300 1900 Maximálny prúd (A): 13 16 20 Maximálny výkon (W): 140 180 220 Účinnosť: 82% 82% 80% Ťah / g: 300 ~ 600 400 ~ 700 450 ~ 800 Vrtuľa: 8 \ "/ 9 \" / 10 \ "7 \" / 8 \ "/ 9 \" 7 \ "/ 8 \" Farba: červená + strieborná Čistá hmotnosť: 78 g |
|
Joba modelár Príspevkov: 1405 Moje modely Poslať správu |
To bude na dvojčlánok ? |
|
svibko modelár Príspevkov: 74 Moje modely Poslať správu |
Mam doma 2 a aj 3 clanok tak preto bo to je na 2 az 4 clanok a tah 450-800g |
|
Joba modelár Príspevkov: 1405 Moje modely Poslať správu |
No hej len pri tom trojčlánku máš na oske 21 000 ot/min tam je problém s vrtuľou, by si mal tak 3/3 pri dvojčlánku si na 13 700 ot. to by už bolo použitelné.škoda že si sa neporadil mohol si zobrať ten s 1000 alebo 1300 kv |
|
Kamil modelár Príspevkov: 708 Moje modely Poslať správu |
Veď Jano tí poradil vhodný motor. Myslíš, že tento bude lepší? Toto sa už naozaj podobá tomu trolejbusu. |
|
svibko modelár Príspevkov: 74 Moje modely Poslať správu |
ved ja to mozem vyriesit ze si nenastavim na ovladaci plny vykon ale iba 80% plynu cize nepojde na maximum s tymto by som to neviriesil? ja som to kupoval podla tahu kedze moj model ma okolo 400 tak som chcel mat nieco do zalohy myslim vykon keby sa nieco vo vzduchu stalo ale ked vravite ze to bude robit problemy ho mozem vymenit za zen 1300 kv ale som pozeral mam doma iba ten 3 clanok bateriu |