autor | správa | |||
sky59 modelár Príspevkov: 95 Moje modely Poslať správu |
Nicor dik, mozno ju vezmem, pretoze na Ccka sa verit aj tak neda, este popozeram, teraz je viac casu lietat sa neda aj koli tomu korona hoaxu Nicor dik, mozno ju vezmem, pretoze na Ccka sa verit aj tak neda, este popozeram, teraz je viac casu lietat sa neda aj koli tomu korona hoaxu |
|||
palci72 modelár Príspevkov: 1056 Moje modely Poslať správu |
Pozri si toto video.... https://www.youtube.com/watch?v=UWcuPlWG09w&ab_channel=GaryFlymore https://www.youtube.com/watch?v=sMs_Yaco4fQ&ab_channel=GaryFlymore pre menšie Jety sa vyrábali takéto podobné motory aj v MVVS.....ja mám takéto motory 3 ks MVVS 2,5 ccm a videl som u jedného pána aj MVVS 6,5 ccm..... Ja s Jetmi tiež nelietam ale.....na žhavíka sa dá určite s tým lietať.... Myslím že niekde bolo video aj s letiacim Jetom.... Batérie ktoré by trvale dávali 110A alebo 150A počas celého 10 min. letu ešte nevyrobili....Max.C-čka ktoré udáva výrobca je batéria schopná dodať ako špičkový prúd ale len na niekoľko sekúnd....možno minútu-alebo dve.... |
|||
sky59 modelár Príspevkov: 95 Moje modely Poslať správu |
neber to ako hadanie ale nemas pravdu, ved naco sa udava povedzme 40/80 ? tych 80 je kratkodobo a tych 40 je trvale ked som prepocital tieto udaje tak som zistil ze bateria neda ani do skratu tych 80C koli vysokemu vnutornemu odporu ak ma dat teda 80C tak ked pouzijem sedliacky rozum aby to malo zmysel tak predpokladam ze pri 80C napatie spadne na povedzme 70% z toho vyjde jednoznacne vnutorny odpor a ak by platilo co pisu, tak by sa bateria ani tolko neohrievala pretoze teplo vznika vylucne na vnutornom odpore, maly odpor = malo tepla = nizke napatie lebo ubytok na vnutornom odpore a ak take baterie este nyvyrobili tak naco to na ne pisu?! konkretny priklad: bateria 22V 4500mAh 40/80 prud odpovedajuci 80C je 360A, vyssie pisem ze ocakavam ze napatie spadne na 0.7*22 = 15.4V cize ubytok na vnut odpore je 22-15.4=6.6V podla Ohmovho zakona je vnutorny odpor 6.6 / 360 = 18miliOhm, cize jeden clanok MUSI mat 18 /6 = 3miliOhm ! skusenost je taka, ze clanky mavaju v najlepsom pripade 10miliOhm! takze su to ojebavaci ti vyrobcovia, bud znizia ceny alebo nieco ine |
|||
nicor7 modelár Príspevkov: 152 Moje modely Poslať správu |
Jaj tých 40C som si nevšimol . Ono tých 80C je tam na tak 10 sec . Takže predajcovia chcú aby si ľudia kúpili tu batériu oni si peniaze nechajú a ľudia majú stoho hovno lebo sa im po prvom lete / teste nafukne. |
|||
juroa modelár Príspevkov: 92 Moje modely Poslať správu |
https://chinahobbyline.com/shop/detail/56 https://www.stefansliposhop.de/en/batteries/sls-quantum/sls-quantum-65c/sls-quantum-4500mah-6s1p-22-2v-65c-130c::1624.html https://hobbyking.com/en_us/graphene-4000mah-6s-75c.html?queryID=6a160559146edac549fc2723a4b89f9b&objectID=75666&indexName=hbk_live_magento_en_us_products https://www.ampow.com/products/ovonic-50c-22-2v-4500mah-6s1p-deans-2pcs-lipo-battery?variant=34830170685596 niečo z týchto, každá bude určite lepšia ako "blackmagic" inak to celé 2min15s ide motor stále na plný plyn?uaw, čo nato regulátor, konektory, motor? Pozri nejaké lipolky čo používajú v 700vkových vrtulníkoch, tie by to mohli zvládnuť |
|||
sky59 modelár Príspevkov: 95 Moje modely Poslať správu |
dik za tipy, pocas testu som chladil invertory so starym silnym modelom susica na vlasy ktory fuka aj studeny vzduch... rovno do mriezok na lietadle kde su tie regulatory motory sa dufam chladia dost, su to EDF turbinky kable a konektor boli trochu teple ale namali cca 60st ako bateria, skoro sa prepadla cez bublinky inak pozeram, ze sedliacky rozum nepusti, tam kde je info sa da spocitat: Turnigy: max burst prud je 150C*4 = 600A na 18mOhm -> ubytok je 9.6V a napatie ostava 22-9.6 = 12.4 V Quantum: aspon pise trvale vybijanie 290A, ale koli kablom vraj iba 20sec, ja vsak potrebujem iba 105A a kedze teplo rastie s kvadratom prudu nemal by byt najmensi problem pocas 3 minut (290/105) na druhu je 7,6 a ked ponasobim 20sekund dostanem 152 sekund, skoro 3 minuty, takze OK Ovonic su partizani, a odrbkavaju na subjektivnom videu ktore ma navodit euforiu... G+ tiez nic nepisu a netusim ako by sa to vobec dalo kupit V tomto okamihu sa mi zda najlepsia pre mna ten Quantum aj koli nakupu z DE, ako druhy Turningy - netusim ako sa to kupuje tam, su problemy s colnicou? este jedna otazka, skusal som dve baterie a ani jedna nedosiahla deklarovanu kapacitu, meral som obe pri 2A nabijanie/vybijanie od 4.15V do 3.1V na clanok, ako to vyrobcovia vlastne deklaruju? |
|||
juroa modelár Príspevkov: 92 Moje modely Poslať správu |
Ovonic=gens/tattu, (formu marketingu/video by som neriešil vôbec ako relevantnú infomáciu k batériám) CNHL majú eu sklad rovnako aj hobbyking, žiadna colnica, parametre aj vybíjacie krivky si môžeš vygoogliť na rcgroups.net SLS quantum buď priamo z Nemecka alebo https://www.modell-hubschrauber.at/ z Viedne |
|||
sky59 modelár Príspevkov: 95 Moje modely Poslať správu |
ten quantum tu velmi vychvaluje: https://www.elektromodellflug.de/sls-quantum-65c.php a pre 5000mah sa dopracoval ku 2 miliOhm vnuternemu odporu na clanok, to by ma tesilo ak je to naozaj pravda aj po 2 rokoch od testu... skusim poslat email ku poslednej reklamacii ak chcu mozu mi to vymenit za tuto, uvidime ako zareaguju... |
|||
gunter modelár Príspevkov: 130 Moje modely Poslať správu |
SLS (XTRON, APL Magnum) lietam štyri roky, od 2S 450mAh, po 12S 5800mAh, posledný rok skúšam aj Quantum. Lipolky beriem priamo z SLS, ale od určitej kapacity nepošlú, tam volím inú cestu. Dnes pri lietaní s 52" Veloxom a 4S / 3500mAh 45C SLS APL Magnum, som omylom do druhého štartu dal lipolku z prvého. Cca po 1,5 minúte letu, regler vypol, bez toho, žeby sa pred tým znížil výkon. Proste motor išiel naplno až do konca . Po pripojení lipolky na nabíjačku ukázalo zostávajúcu kapacitu 1%. Myslím, ze som nechtiac otestoval kvalitu lipolky a to ze na plno šlapala až do konca, svedčí o kvalite. |
|||
palci72 modelár Príspevkov: 1056 Moje modely Poslať správu |
"gunter" To nám tu chceš akože naozaj všetkým tvrdiť že si vybil batériu úplne až do nuly??????......To akože vážne????...... Ja si o tom myslím niečo celkom iné.....
Toto čo si napísal svedčí..... nie o kvalite batérie ale..... o tom že to máš cez regulátor dobre ošetrené..../nastavené/.... Ak by si chcem dokázať kvalitu batérie tak.....by si musel merať otáčkomerom plné točky motora pri plne nabitej batérií a Ampérmetrom merať odber max. prúdu pri plne nabitej batérií..... A potom merať otáčky motora ma plný plyn... tú poslednú 1,5 minútu celkového zostatku kapacity batérie a aj merať Max. odber prúdu pri plnom plyne až do konca úplného vybitia batérie...... Ak by pri tomto meraní naozaj nekleslo napetie a výška odberu prúdu a neklesli ani otáčky až do úplnej nuly....... Tak až vtedy by sa dalo hovoriť o kvalite batérie.... Ak toto nevieš preukázateľne dokázať že to tak je..... tak potom slová o kvalite batérie sú len prázdne reči !!!!..... Myslím si totížto ....že v skutočnosti máš nastavený regulátor na vypínanie batérie pri nejakej hodnote okolo 50 - 60 % celkovej hodnoty batérie.....regulátor berie túto hodnotu ako 100% množstva použiteľnéj kapacity batérie pre teba bez toho aby si poškodil batériu V skutočnosti ti ukázalo zostatok 1% z tej nastavenej povolenej hodnoty.... Všeobecne je známe že....ako klesá hodnota mA v batérií tak klesá pomaly aj hodnota voltov....Ak by bola v skutočnosti naozaj pravda to čo si napísal tak som si istý a som o tom presvedčený že aj samotná nabíjačka by ti pri nabíjaní hlásila že máš na batérií veľmi nízke napetie a asi by sa vypínala /od batérie/ a odmietala by ti takú batériu nabiť.... Mám to vyskúšané na nabíjačke Raitronik C14.... Ja to celkom chápem že by si sa veľmi rád porovnával so spaľovákmi /možno aj povyšoval nad ne/ čo sa výdrže týka ale....musím ťa sklamať.....nie je tak ako si to myslíš ty.....Ja tú nádrž pri spaľováku vypalim až do samotného dna naozaj na plný výkon až do konca ale.......pri batériach žiaľ...toto nie je možné....aspoň nie pri Lipolkách....V Lipolke vždy musí nejaká /minimálna povolená/ energia zostať...ak ju nechceš zničiť ...odpáliť po niekoľkých letoch
Neviem ako toto počítaš a ako ti to napadlo ale...... Ak batéria vie dávať prúd 290A počas 20 sekund....a chcel by si to znížiť odberom /zaokrúhlene/ na jednu tretinu čiže... 105A tak si myslím že čas sa ti predĺži 3-násobne...čiže na 60 sekund....a nie tak ako si to ty napísal že.... na 3 minúty.... Čo sa týka výšky "C"-čok tak je to len reklamný trik ako nalákať zákazníkov....presne tak ako to napísal "nicor7"
Čím vyššie "C"-čka tým vyššia cena batérie......A pri reklamácií...?????....Je mnoho faktorov na ktoré sa oni môžu vyhovárať....Napr. že si ju preťažil viac ako bolo treba....alebo ....že ju vybíjaš do úplnej nuly.....atď.... Chlapci....ja sa tu nechcem s nikým hádať ale...... "sky59:" Prepáč za toto čo ti napíšem....občas ťa sledujem tu a aj na rc mánií a pri tvojom mudrovaní a rôznych zbytočných prepočtoch sa ti čudujem že....si si toto ešte neprerátal svojím rozumom a logickým uvažením.....Bez urážky ale.......skús nad tým logicky naozaj pouvažovať.....prečo to tak je a prečo to nie je tak ako by si to chcel ty.... Skúsim to napísať tak ako to vidím ja.... Na batérií je napísané nejaké číslo...hodnota "C"-čok celkovej kapacity batérie....a aj najvyššie "C"-čka sú tiež vyrátané z celkovej kapacity batérie ale..... ......ak niekto chce rozumne a dlhodobo lietať s batériou tak má nastavenú bezpečnú povolenú hodnotu využitia kapacity napr. na cca 40 - 50% celkovej kapacity...... čiže aj tú celkovú hodnotu max. "C"-ok musíš brať len tých 40 alebo 50% ako skutočných /použiteľných/ z celkovej deklarovanej hodnoty batérie ktoré by sa dali využiť.... Čiže ak si to trocha zhrniem tak......využiteľné "C"-čka 105A ktoré potrebuješ ťahať z tvojej 4500mA batérie sú zhruba na nejakých povedzme 2,5 - 3 min. na plný výkon motora......Ak by som potreboval letový čas 10min. tak celkovú hodnotu batérie by som musel zvýšiť zhruba cca trojnásobne.....to znamená že ak ty máš batériu 4500mA tak x 3 = 13500mA.....ale táto hodnota mA samozrejme záleží od toho kto ako lieta /fofruje s plynom/...."C"-čka ostávajú...musí sa zdvihnúť reálna kapacita batérie.....Na ťahanie 105A z batérie by som určite použil batériu s vyššou kapacitou...... 4500mA je naozaj málo....40/80C je v reále použiteľných len 40 alebo 50% Reálnejšie povedané toto platí za predpokladu že sa tu bavíme o modeloch Jetoch ktoré lietajú povečšine letového času na veľký plyn.... Ja poznám niekoľko modelárov ktorí lietajú s Jetmy ale nevšimol som si že by lietali s batériamy s malými A-čkami.....a pri tom ťahali z batérie 100A hodnoty.... |
|||
sky59 modelár Príspevkov: 95 Moje modely Poslať správu |
palci, na rcmanii.cz som to zabalil, odmietol som akceptovat ze TomasC je poloboh, pripadne plny Boh, vyhradil si pravo ze ma vzdy pravdu, to nikdy neakceptujem, tak som sa s nim "dohodol" ze nech to tam zrusi ale on to iba zablokoval Co sa tyka toho 3min vypoctu som prekvapeny ze ides vobec do spochybnovania ked som jasne zdovodnil ze preco, porozmyslaj, vsak som to tam vysvetlil |
|||
gunter modelár Príspevkov: 130 Moje modely Poslať správu |
Ano, vytlkol som ju do 0 a stalo sa mi to prvy raz. Palci72, regulator mam nastaveny tak, ze mam vypnutu ochranu (viem preco). Lietam na na stopky + MUI, mam zapnuty alarm, ak sa odobere urcite mnozstvo kapacity, tak sa spusti alarm a pristavam skor ako uplynie cas. Nebudem teoretizovat nad C, ale lietal som s HC lipolkami, tak viem porovnat. |
|||
Janko-O modelár Príspevkov: 106 Moje modely Poslať správu |
Áno, je to vybíjacia charakteristika LiPol akumulátorov. Vyzerá nejak takto: Je to ale napätie, zodpovedajúce stavu nez odberu a asi po 5-minútovom "oddýchnutí". Pri odbere a bez oddýchnutia bude to napätie nižšie: v závislosti od veľkosti odoberaného prúdu a od Céčok, teda konkrétne od veľkosti Vnútorného odporu. Medzi Vnútorným odporom a Céčkami je jednoznačný matematický vzťah.
Chcem len upozorniť, že Kapacita (udávaná v mAh, prípadne v Ah) a Céčka (bezrozmerné číslo) sú dva ABSOLÚTNE NEZÁVISLÉ parametre LiPol batérie. LiPolka môže mať vysokú Kapacitu a aj vysoké Céčka, prípadne naopak, ale aj nízku Kapacitu a vysoké Céčka, prípadne naopak. Takže v tejto vete:
tá podtrhnutá časť je nezmysel. Ale inak súhlasím s tým, že deklarovaným (na LiPolke napísaným) Céčkam sa (obzvlášť u vysokých hodnôt) veriť príliš nedá: http://rcmodely.cevaro.sk/index.php?id=945&n=vyrobcovia-asi-hraju-hru-o-co-najvyssie-deklarovane-cecka A tiež by som chcel upozorniť, že Céčka nejakej konkrétnej LiPolky nie sú celý čas nemenné. Menia sa s teplotou, so stavom nabitia, s počtom "nabehaných" cyklov, s vekom a s úrovňou "opatery" od používateľa. |
|||
sky59 modelár Príspevkov: 95 Moje modely Poslať správu |
co keby som natiahol kabel zo zeme do lietadla? (to len na odlahcenie keby sa toho niekto nahodou chytil) ano, ten graf je ok, a na nom mam urobenu aj indikaciu vybitej baterie, preto nechcem zbytocne meranie odobratej kapacity ked aj tak sa nevie aku ma bateria kapacitu a ako bola nabita naviac indikaciu/alarm dostanem o to skor o kolko je vacsia zataz, pretoze logicky napatie klesne viac pri vyssej zatazi, pri odlahceni to este dobru chvilku poleti toto je pekny priklad ked je v jednoduchosti sila, naviac merat DC prud je to to najzlozitejsie co moze byt na rozdiel od merania DC napatia ( to bolo rozoberane v susednom vlakne) |
|||
mac modelár Príspevkov: 940 Moje modely Poslať správu |
Palci bud vpohode, ako som onehda podotkol, chlapci si tie nevyhody elektroletu postupne napisu aj sami.. (za predpokladu, ze vedia nasobit) |