autor | správa | ||
macil modelár Príspevkov: 1093 Moje modely Poslať správu |
Prečo z tohto robíte zas boj, spaľovák, vs elektrika? Pozrite sa na to reálne... Spaľovací pohon do tohoto modelu je čistý nezmysel. |
||
donemilio modelár Príspevkov: 37 Moje modely Poslať správu |
Mozno preto lebo niekto ma tuzbu vyryvat |
||
sky59 modelár Príspevkov: 95 Moje modely Poslať správu |
Komunikoval som s StephansLipoShop o tej SLS Quantum 4500mAh a on si trva na svojom ze: 20% capacity must remain in the battery. The battery will be damaged if it is discharged too deeply. to sa mozem vy**at na take baterky ktore nieco napisu a potom ti povedia ze kapacita je iba 80% !? to mam ist fakt do tych lacnych cinskych shitov a mozno budu fakt lepsie? |
||
tomas-guru modelár Príspevkov: 501 Moje modely Poslať správu |
"to mam ist fakt do tych lacnych cinskych shitov a mozno budu fakt lepsie?" Ano som síce autíčkar, ale ja som spokojný s HRB. Na oblubenom YT kanáli dal do onroadu setup aby to šlo 160km/h, s Ovonic to nešlo, ale s HRB baterkami to slo cez 160 |
||
destelant modelár Príspevkov: 917 Moje modely Poslať správu |
Ja si mysim ze to vyplyva z konstrukcie baterie. Ako priklad olovene aku nemozes uplne vybit a musis nechat (u obycajnych startovacich Pb aku) dokonca cca 80% kapacity. U trakcnych Pb aku alebo u specialne konstruovanych Pb aku mozes ist na 50%. Co sa tyka tvrdosti (vnutorneho odporu) tak cinskymi LiPo si asi moc nepomozes. |
||
olisoft modelár Príspevkov: 322 Moje modely Poslať správu |
sky59: pozri si tento clanok (ale aj ostatne u nich) http://www.rcmodely.cevaro.sk/index.php?id=4&n=vyuzitelna-kapacita-lipol-baterie ziadnu LiPo nemozes vybijat pod 20% kapacity ak ich nechces vyhadzovat po par cykloch |
||
sky59 modelár Príspevkov: 95 Moje modely Poslať správu |
Vie mi niekto povedat ze co je to napisane na baterii to "mAh" ? Co to znamena? |
||
macil modelár Príspevkov: 1093 Moje modely Poslať správu |
Veď kapacita v mAh. Samozrejme, nameraná pri dodržaní určitých podmienok pri vybíjaní. Grafov je plný internet. |
||
palci72 modelár Príspevkov: 1056 Moje modely Poslať správu |
To znamená napr. to že ak máš batériu 4500 mA a budeš z nej ťahať napr. nejakým elektromotorom 4500 mA tak táto batéria vydrží dávať tento prúd celú 1 hodinu....preto sa to označuje mA/h......od plného nabitia až do nuly.... ale pri konci vybitia batérie je ten prúd už samozrejme menší.....Ono sa to takto počíta...Keď zase Napr. nabíjaš túto batériu a dávaš do nej povedzme 2A a bola by vybitá úplne tak ju budeš nabíjať zhruba 2hodiny a 15 minút konštantným prúdom /bez regulácie.....uvádzam len ako príklad/ čiže dáš do nej 2A za hodinu to je 2000 mA/h "C"-čka sú odvodené od kapacity batérie a dĺžka času odberu prúdu /napr./ pre elektromotor je závislá od počtu /násobku / "C"čok.... odoberaných z batérie... Čiže ak máš batériu 4500 mA to je 4,5 A....a to je jedno "C" batérie.....ak by si potreboval ťahať odber z batérie napr. 45 A.... to je 10 násobok....čiže 10 x "C"..... musel by si jednu hodinu vydeliť 10-timi a dostal by si časový údaj 6 minút za ktorý vyšťavíš túto batériu úplne do konca...../do nuly/... Toto ale platí pri rovnomernom odbere prúdu počas celých 6-tich minút.... Ale... keďže by sme mali LiPo batérie používať tak na 30-40 alebo max. 50% vybíjania celkovej kapacity batérie tak aj ten čas lietania sa nám skráti zhuba na tých 30-40 alebo 50% toho čo som uviedol tu hore vyšie.... toto ale zase záleží od toho kto sa ako správa k batériam..... Ak je na batérií uvedené nejaké číslo "C"-čok a za ním lomítko a druhé číslo tak ja sa riadim skôr tým prvým číslom a aj to beriem ešte s rezervou....to druhé číslo je len orientačné a je naozaj možné s ním počítať len na niekoľko sekúnd...ako som to už spomínal v niektorom predchádzajúcom príspevku...... 100A ktoré by si potreboval ťahať z batérie o veľkosti 4500mA na nejakých zhruba 10 minút letu nikdy nedostaneš....môžeš mať výšku "C"-čok koľko chceš a značku výrobcu akú chceš....proste 4500 mA je na to čo ty chceš málo..... PS: A na margo spaľovákov....Ja som nikomu nenútil používanie spaľovakov v Jetoch len som dal odkaz /tomu čo si to pýtal/ a zároveň dôkaz že v Jetoch sa veselo používajú aj spaľováky......To že o tom "niekto" nevie...to ešte zákonite neznamená že to neexistuje.... |
||
sky59 modelár Príspevkov: 95 Moje modely Poslať správu |
To viem co ste napisali nie som uplny debil Otazka bola co to znamena na lipolke? Ano je to odo mna provokacia lebo ma seru take nazory ze tam ma zostat kopu energie, tak naco potom pisu pi*oviny na tie baterky? |
||
oto771 modelár Príspevkov: 227 Moje modely Poslať správu |
Ako 11-ročný to aj tak nepochopíš, ale až budeš starší tak na to prídeš. Ale slovník by si si mohol trocha upraviť pri Tvojom veku. |
||
palci72 modelár Príspevkov: 1056 Moje modely Poslať správu |
"sky59" Ja neviem v akej domnienke žiješ "TY" ale.... Lipo batérie a ani žiadne iné batérie sa nepoužívajú na vyždímanie kompletne celého obsahu kapacity.... Keď používaš LiPo batériu tak ako by si to zaslúžila /pre jej dlhý život/ tak nikdy z nej nevyťahuneš úplný jej celý obsah /kapacity/.... Plne nabitý LiPo článok má 4,2V a vybitý LiPo článok má 3,6V a prúdová "mA" kapacita by sa mala vybíjať asi len 40% celkového obsahu kapacity batérie záleží kto sa ako správa k svojím batériam...niekto napr. vybíja aj na 3,5V na článok.... A ak Ti tu aj niekto tvrdí že LiPo-lku "omylom" vytiahol do nuly a batéria je "OK" tak je to buť blbosť /a platí to čo som mu napísal hore vyššie/ alebo ju potom naozaj vytiahol do kompletnej nuly ale.... v takom prípade ju asi odpísal do šrotu...a možno po nejakej chvýli bude tá batéria na inzerátoch na predaj..../ako kvalitná batéria ...ktorá má iba "niekoľko" cyklov/
Ja myslím že to píše otec toho 11 ročného pilota.... |
||
Janko-O modelár Príspevkov: 106 Moje modely Poslať správu |
My v našich modeloch - v ich pohonných LiPolkách nechávame rezervu asi 35% energie. Je možné aj menej, ale každé percento smerom dole skracuje životnosť batérie. Hlboké vybitie (podvybitie) samozrejme škodí LiPolkám (a nie len im)! Ale tiež záleží na tom, ako dlho v tom podvybitom stave zostanú. Ak veľmi krátko, tak sa to na nich nemusí zas tak "šeredne" podpísať: http://rcmodely.cevaro.sk/index.php?id=338&n=vplyv-nedovoleneho-vybitia-lipol-baterie-na-jej-vlastnosti ... Palci72: Niektoré tvoje názory ohľadne LiPoliek nie sú správne:
Už som na teba reagoval, že: Céčka sú odvodené od vnútorného odporu, nie od kapacity. LiPolka môže mať vysokú Kapacitu a aj vysoké Céčka, prípadne naopak, ale aj nízku Kapacitu a vysoké Céčka, prípadne naopak. Ale neakceptoval si to. Ja ťa samozrejme nemôžem do ničoho nútiť, ale môže sa stať, že (niektorými) svojimi názormi mýliš ľudí. |
||
majsterko modelár Príspevkov: 675 Moje modely Poslať správu |
Čo sa týka pohonu so spaľovákom,skúste sa spýtať p. Pavla Bosáka,on má s tým určite skúsenosti http://eshop.rcrevue.cz/planky-rc-revue/22-a-4-skyhawk-005.html S takto poháňanými modelmi lietal už strašne dávno.Ja som kupoval plán Aslan(cvičný motorový vetroň),ktorý navrhol on a už vtedy som narazil na túto info(asi r.2004). |
||
sky59 modelár Príspevkov: 95 Moje modely Poslať správu |
Nie som otec som "ujo" A ked si preberiem v hlave lipolky co mame do mensich lietadiel, napr. 610mAh 3S a vybijame ju dokedy vladze tocit motorom tak nemaju najmensi problem, maju 4r a kapacitu MAJU viac ako 610mAh yak nevidim najmensi dovod aby 4500mAh nemala mat 4500! Je to svinstvo a modelari by mali tento stav riesit a reklamovat baterie Ked 3700mAh dosiahla 3400 pri vybijani 0.5C z 4.15 na 3.1V/cl je to NORMALNE? Pre mna nie a bez problemov som ju vratil do kamenneho obchodu Druhu co som skusal 4200mAh nedosiahla ani 4000. Je na ceste do Prahy a budem ziadat protokol pri vybijanom 40C prudom co je 168A trvale. Zaroven preukazanie kapacity pri vybijani 1C. Ked raz zaplatim za deklarovane mAh tak ich aj chcem mat! Dovolena odchylka je - 0% +% kolko len vyrobca chce Myslim ze tato debata sa uz priblizila ku svojmu koncu... |