Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
autor správa
TomasBa
modelár

Príspevkov: 480

Moje modely
Poslať správu
Autor: TomasBa Správa zaslaná: 23. 4. 2017 o 18:55
Kam ich mam dat? Este tam pojdu take uholnicky ktore tam zafrezujem a zalepim na podporu ale je to pevne samo o sebe toto bude len na istotu tak isto ako pod hriadel dam uholnik aby bola dobre podopreta lebo bude mat dlzku 10,5cm co je hodne asi sa pokusim najst uhlikovu trubku z vnutornim rozmerom 8mm aby sa dala dobre prilaminovat
Peter Kovac
modelár

Príspevkov: 482

Moje modely
Poslať správu
Autor: Peter Kovac Správa zaslaná: 23. 4. 2017 o 21:43
no idealne bu bolo 6/8 uhlik, don strcena 5/6 mosadz alebo hlinik rura. Resp. obdobna kombinacia. Cisto uhlikova rura bez kovovej vystelky moze byt fatalna pri naraze. Alternativa je 8/10 uhlik, don 6/8 hlinik. Tak mas priestor dostatocny na D4 hriadel. Velky priemer stevenky nie je problém, o to sa nemusis bat. Tuhost budes mat velmi vysoku a toleruje dobre aj mikrovibracie.

Ak tam das tie klyny- spravne robis- logicky ich ukotvi vyssie na zrkadle. Klyny mozes nahradit aj kuskami uhlikove rurky alebo tycky. Vyzera to elegantne, funknost vyhovujuca.
Bydlisko: Komarno
TomasBa
modelár

Príspevkov: 480

Moje modely
Poslať správu
Autor: TomasBa Správa zaslaná: 23. 4. 2017 o 23:13
Chcel som do lozisiek 8/4 preto ta uhlikova trubka 8/10 akurat sa bojim o rovnost skusim najst hlinikovu alebo mosadznu asi. kolko lozisiek na tak dlhu trubku? Mal som dve pred tim a vidrzali dve sezoni potom sa rozpadli na prach co je myslim celkom fajn mam aj loziska 4/7 tie mam v hydro 1 tam maju 15 jazd a zatial drzia klop klop na tie by som mal aj mosadznu trubku
Peter Kovac
modelár

Príspevkov: 482

Moje modely
Poslať správu
Autor: Peter Kovac Správa zaslaná: 24. 4. 2017 o 00:46
Ja davam skoro vzdy 4 loziska. 2 pred vrtulu, 30mm distancna hrubka a dalsie 2. V stevenke minimum 1x podpra (klzne lozisko), vecsinou v strede od spojky k loziskam.

Ps: pultrudovane rury su dost bieda tykajuc sa koncentricity D vs d. No a do uhlikove rury by som nedaval priamo lozisko. Jednak sa rura moze rozstiepit, a pojem loziskova tolerancia nekoreluje s primerom d.
4/7 loziska su ok ak das Vacsi pocet, ziskas na Zivotnosti.

Ps: ak udavas miery, najprv vnutorny priemer pis.
Bydlisko: Komarno
TomasBa
modelár

Príspevkov: 480

Moje modely
Poslať správu
Autor: TomasBa Správa zaslaná: 24. 4. 2017 o 06:29
A nechodi to potom uz moc tazko a nevznikaju zbytocne straty? Pri stiroch loziskach plus klznom puzdre ja som teraz skorej rozmyslal len nad jednim loziskom a jednim klznim plus standartne axialnmim s tim ze by som na koniec trubky dal klzne o 2-3cm normalne a zvisok v "lufte" aby hriadel mohla trosku kmitat a tlmit vlastne vybracie lebo kazda hriadel je nepresna aj ked toto mi doniesol striko ako brusenu na gulato ma cca 40cm a na skle hadze fakt malililinko takze bude fajn dufam
Peter Kovac
modelár

Príspevkov: 482

Moje modely
Poslať správu
Autor: Peter Kovac Správa zaslaná: 24. 4. 2017 o 07:13
Uz som Pisal, ze ak nieco napisem, viem Preco to tak robim.

Ved Skus, ale nechaj si moznost tam dat viac lozisk. Hriadel by nemal kmytat vobec. Preto pouzivam 2mm pruzinu, lebo pri zabere sa torzne stock o cca 20 stupnov, prirodzene tak vytvori v sebe neohybny element.

A hriadel je muzsky rod.
Bydlisko: Komarno
TomasBa
modelár

Príspevkov: 480

Moje modely
Poslať správu
Autor: TomasBa Správa zaslaná: 24. 4. 2017 o 08:17
Cize len koncovku spravim v stiroch loziskach a potom v strede tej 2mm struny dam jedno klzne?
Peter Kovac
modelár

Príspevkov: 482

Moje modely
Poslať správu
Autor: Peter Kovac Správa zaslaná: 24. 4. 2017 o 10:50
Presne tak. Koncovy segment hriadela D4 (povedzme 50mm dlhy +15mm zavitu) navrtana presna D2mm diera aspon 20mm hlboka, sem vlepis s Loctite 638 D2mm pruzinovy hriadel). Vsetko dokonalo odmastit s cisticom brzd. Spoj nechat najlepsie 24h tuhnut.

Na pretekoch ti to vysvetlim.
Bydlisko: Komarno
TomasBa
modelár

Príspevkov: 480

Moje modely
Poslať správu
Autor: TomasBa Správa zaslaná: 24. 4. 2017 o 11:31
Okej toto zvladnem v pohode mam tak isto urobene mini hydro akurat miesto struni tam je flexina aj ked sa bojim stale ci udrzi ten 2mm drotik taku silu a krutiaci moment ako ma ten motor ale sak za skusku nic nedam
Peter Kovac
modelár

Príspevkov: 482

Moje modely
Poslať správu
Autor: Peter Kovac Správa zaslaná: 24. 4. 2017 o 13:33
O to sa báť nemusíš.... keď tento systém znesie mono2- hydro 2 náhon....tam tečú vyššie kilowaty aj otáčky.

PS: to chces 3400kV otáčky dať na 6S lipo?...na prázdno to bude točiť cez 80.000 ot/min. To neviem či ti rotor znesie, resp roztrhne sa napadrť. Ak to máš paralelne na kapacitu zapojené na 3S, tak to nie je vôbec prehnané, priam optimum.
Bydlisko: Komarno
TomasBa
modelár

Príspevkov: 480

Moje modely
Poslať správu
Autor: TomasBa Správa zaslaná: 24. 4. 2017 o 13:42
Hydro 2 sa pouziva priami nahon? Som myslel ze su tam flexshafti
Peter Kovac
modelár

Príspevkov: 482

Moje modely
Poslať správu
Autor: Peter Kovac Správa zaslaná: 24. 4. 2017 o 15:35
Vačšinou priamo.
Bydlisko: Komarno
Peter Kovac
modelár

Príspevkov: 482

Moje modely
Poslať správu
Autor: Peter Kovac Správa zaslaná: 17. 5. 2017 o 08:43
Porovnani dvoch dizajn konceptov.

Konvencny vs. okrydleny



Bydlisko: Komarno
Peter Kovac
modelár

Príspevkov: 482

Moje modely
Poslať správu
Autor: Peter Kovac Správa zaslaná: 11. 6. 2017 o 14:03
Ahojte.

Trosku pikosky.

Na prelome rokov 2006/2007 som nakonstruoval lod kat. Mono1 s prozaickym nazvom : LA FURIA V1.
Kopyto som vyrobil a nakolko som ukoncil aktivnu karieru professionalneho modelara, Kopyto islo do archivu. Na r. 2009 som projekt ozivil, vyrobil formu a vyrobil par kusov pre francuzske reprezentacne druzstvo a jedneho polskeho reprezentanta.

Ich odozva bola pozitivna, a na Majstrovstvach sveta v r. 2010 sa do finale (6 lodi) kvalifikovali 3 Furie- dalsia trojica boli hongkongske Etti (profesionalni pretekari).
Furie obsadili 2.,4. a 6. miesto.

Kariera pokracovala, nakolko o tento trup prejavila zaujem cinska reprezentacia. V roku 2012 v ruskej Kolomne na Svetovom pohary Furie deklasovali konkurenciu (rekordne kvalifikacne kola) a skoncili na 1. A 2. Mieste.

V roku 2013 na Majstrovstvach sveta (Ghent- Belgicko) cinska Furia opat excelovala a ziskala titul majsterka sveta.
V roku 2015 na Majstrovstvach sveta (Kozle- Polsko) cinska Furia opat excelovala a ziskala titul majsterka sveta.
V roku 2016 na Majstrovstvach Europy (Nagykanizsa- Madarsko) nemecka Furia excelovala a ziskala titul majsterka Europy.

Hlavny guru cinskeho mono1 timu Liang Qi prichystal jemne doladenu Furiu V1 CHN na tohtorocne Majstrovstva sveta (Nagykanizsa- Madarsko).




Este minulu sezonu zacala priprava z nasej strany na 4. Generaciu tohto projektu s nazvom FURIA V4, ktora je k dispozicii pre modelarov/pretekarov.

Trup bol koncepcne prisposobeny, aby bola moznost realizovat aj take upravy, ktore Liang spravil.





Co k tomu dodat...uvidime ci sa Furie podari hatrik na najdolezitejsom podujati Naviga M sekcie.
Bydlisko: Komarno
Jano28
modelár

Príspevkov: 75

Moje modely
Poslať správu
Autor: Jano28 Správa zaslaná: 19. 12. 2019 o 10:50
Čau!

Navrhol som si vo Freeship takúto lodicku, 67cm dĺžka, 20cm šírka a stúpanie na prove je 24.5° (deadrise). Pohon by som chcel asi sss 2960 2200kv a 3600-4000mah 4s. Čo si o nej myslíte? Dala by sa nastaviť tak aby splnila pravidlá naviga mono1?

Vytlacim na 3d tlačiarni kopyto, vybrusim vetmelim vybrusim...nalakujem a vylestim. Potom natrieme gelcoat a urobím laminatovu formu, do ktorej urobím koľko chcem konečných trupov. Materiál kúpim na Havel composites



Ján
Bydlisko: Bratislava ( 21 rokov )
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
  • Odpovedať
Musíte byť prihlásený na pridávanie príspevkov.
Úvodná stránka
  • 254 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 4 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 12 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: danielcraig3001, miro455,