autor | správa | |||
lv modelár Príspevkov: 2802 Moje modely Poslať správu |
Vacsina tychto miest kde lietaju padackari (Donovaly, Peckova, Ostry vrch, Stranik....) su miesta kde lietaju aj svahove modely a to nie len rekreacne ale aj sutazne. Nevidim jediný dovod preco by symbioza nemala pokracovat. Miesta na leteckych mapach oznacene padakom su odporucane oblietat velkym lietadlam. Tolko moj nazor. |
|||
CAA-UAV modelár Príspevkov: 120 Moje modely Poslať správu |
"S UAV je zakázané lietať: ..... v blízkosti verejných aj neverejných letísk všeobecného letectva (tzv. športové letiská) vrátane heliportov vo vzdialenosti menšej ako 5 500m od vzťažného bodu (ATZ zóna) bez povolenia a koordinácie s prevádzkovateľom letiska alebo správcom plochy. ......" toľko pravidlá lietania samozrejme pokiaľ nemáš dohodu so správcom plochy čo je v tomto prípade LAA. Čo mám vedomosť žiadna takáto dohoda nieje podpísaná. |
|||
CAA-UAV modelár Príspevkov: 120 Moje modely Poslať správu |
|
|||
lv modelár Príspevkov: 2802 Moje modely Poslať správu |
V tom prípade by sa svahové lietanie s modelmi muselo presunúť do podzemia. Čo v prípade ak budú do máp zaznamenané staro-nové modelárske letiská a plochy a tie budú v ATZ štartovísk paraglajdov, pretože je veľa modelárskych plôch ktoré využívajú desaťročia modelári, len ich akosi pri tvorbe zákonu a máp nikto poriadne nezastupoval? Modelári budú musieť prestať lietať aj tam? Dúfam, že od tohoto roku keď sme pod krídlami Národného aeroklubu, sa veci pohnú. |
|||
lv modelár Príspevkov: 2802 Moje modely Poslať správu |
Myslím, že tu silné slová nepomôžu. Treba dôjsť k dohode, lebo inak nebudú bezpečne lietať ani padáčkari ani my. Ilegalita nič nerieši a ak budú zákony preferovať iba jednu komunitu tak tá druhá bude lietať ilegálne či už to budú leteckí modelári, FPVečkari či hračkopteristi. Treba nájsť cestu, kedy budú rovnako obmedzené, rovnako voľné všetky skupiny. Zákon z roku 2015 nie je dobrý, lebo nebol konzultovaný so všetkými dotknutými stranami. Bol tvorený horúcou ihlou proti dronistom, ale tí ani netušia že dajaký zákon existuje. V Tesku, Alze... im to totižto predajca dronu nepovie, lebo ani on to nevie... Podľa tohto zákona nemôže vlastne lietať väčšina modelárskych klubov, lebo ich plochy na lietanie sú vyhradené priamo na letiskách aeroklubov. Niečo je tu zle... |
|||
CAA-UAV modelár Príspevkov: 120 Moje modely Poslať správu |
Dámy a páni na invektívy nereagujem, tie čo to odhaľujú o ich autorovi. Píšem len sám za seba a citácie je len zdôraznenie k čomu sa vyjadrujem. Zamerajte sa na podstatu problému. Každý vzdušný priestor má svojho správcu čo je uvedené v AIPe. Pre UAV bol vyčlenený od GND do 120m AGL mimo riadený, obmedzený a vyčlenený vzdušný priestor čo predstavuje 84% územia SR. Pre všeobecné letectvo od 150m AGL do 2438m AMSL nimo riadený, obmedzený a vyčlenený vzdušný priestor čo je 61% vzdušného priestoru pre pilotované lietadlá. V prípade že padák, rogalo, vetroň, vrtuľník pristáva mimo letiska alebo vyčlenenú plochy musí počítať aj s možnosťou prevádzky UAV. Možnosť lietať aj vo vyčlenených priestoroch po dohode na základe AIP ENR 5.5.2 bola dávno pred publikovaním pravidiel pred UAV (využil to niekto?). Stále tu vyplakávate, že pravidlá boli publikované bez pripomienok modelárov. Zaslal niekto pripomienku k navrhovanému dokumentu ktorý sa pripravuje pre celú Európu? Už som tu na to upozorňoval. (str.9)
|
|||
lv modelár Príspevkov: 2802 Moje modely Poslať správu |
Nie je, ale bude. 20.1 je ustanovujuca schodza. https://www.lermas.sk |
|||
CAA-UAV modelár Príspevkov: 120 Moje modely Poslať správu |
Tak to som zvedavý ako sa vysporiadajú modelári s množstvom legislatívy ktorou sa členovia SNA riadia. To si budú musieť vo svojej komunite ustrážiť sami Nikto iný to za nich nespraví. |
|||
palci72 modelár Príspevkov: 1056 Moje modely Poslať správu |
Vysporiadajú sa s tým veľmi jednoducho.........Odignorujú ju........ako mnoho iných nezmyselných zákonov vydaných tu na Slovensku...... |
|||
CAA-UAV modelár Príspevkov: 120 Moje modely Poslať správu |
Takže riešením je ignorácia všetkého a všetkých? Tak potom neplačte nad tým ako sa k modelárom správajú a za čo ich považujú. |
|||
lv modelár Príspevkov: 2802 Moje modely Poslať správu |
Ten kto bude mať záujem si to naštuduje, ten kto nie nenaštuduje. A ak to bude nutné, nemám problém ani s myšlienkou piloťákov na RC poletuchy. |
|||
chemistt modelár Príspevkov: 363 Moje modely Poslať správu |
Ja normalne neverim tomu co sa TU udialo od strany 20. Ludia...to vazne?? Viete koho najviac nemam rad na celom tomto hobby....balzarov....a viete preco??? Pretoze maju male penisy (myslene obrazne). Este sa mi ani raz nestalo aby som mal normalny rozhovor s nejakym balzarom. Vzdy to doslo na reci o tom kto je aky modelar a kto je lepsi. Od 7 rokov som staval vystavne plastove modely mam ich za sebou asi 40....potom som staval balzove modely...tych viac ako 10...od vetronov cez hornoplosniky az po vlastny navrh samokridla....BALZOVY....neskor som presiel na EPP a EPO modely pretoze ma bavi viac lietat ako opravovat a nakoniec som skoncil pri FPV kridlach koli mobilite a quadoch koli zazitku... Mam koli tomu teraz niekomu pisat "aky si ty modelar..." ?? To je ale komunita toto.... Ano to co urobil thinky moze byt riskantne ale predsa VZDY zalezi od okolnosti.... Pride mi to maximalne pokrytecke ked niekto nieco taketo komentuje bez toho aby tam bol...mame sa teraz hadat o tom kto co MOZE urobit??? Pretoze uz som videl aj to ze skutecnemu balzarovi modelarovi zle zaistena antena RX cvakla a 1.7m balzovy model s obrovskym motorom krasne letel a napalil to priamo do bytovky (urobeny bol teda dobre)...uz sa tesim na komentare ja som skutocny modelar mne sa to nestane.....a teraz vsetkym balzarom co tu tak placu otazka.... Uleteli by dva modely - 700g EPP FPV samokridlo s tlacnym motorom (berieme normalnu velkost) alebo 2m 1Kg balzovy elektro vetron s nedajboze kovovym kuzelom?? No, ja urcite viem ktore z tych dvoch by som chcel aby ma trafilo....alebo moje auto.... Ako tu spominali paraglajdisti obloha patri vsetkym a treba sa respektovat...ja osobne ked lietam FPV...pod tatrami....ani k nim len nepachnem pretoze viem ze tade lieta horska sluzba....cechov je v tatrach dost takze casto...a taktiez popradske letisko je DOST aktivne a vzdy ked pocujem nejaky stroj vo vzdychu tak idem tesne nad stromy a pytam sa spottera ze co.....uz som tak aj kracal po model len aby som nemusel RIESIT TIETO DRISTY alebo niekomu neriesil citovu umu z NEAR MISS!! s 200g kusom EPP Bohuzial ako uz chalani spominali...cele hobby ruinuju konzumenti...a osobne ak mam moznost tak im stale vysvetlim ze je to nebezpence pretoze aj DJI je len cina Tak by som bol rad keby ste nechali priestor CAA-UAV nech nas prinosne kritizuje a udrzuje ako tak moralku a neriesli dohady...kazdy den ked si sadam do auta tak viem ze to moze byt posledny raz, taktiez viem ze to moze byt posledny raz pre niekoho ineho ale toto nezmenime...tak ako aj pilot co si sadal do lietadla alebo paraglajdista tak vedia to iste....nikto tu nelieta s umyslom niekomu ublizit a vacsina vie co to obnasa a dava pozor...tak sa trochu spravajte ludia |
|||
CAA-UAV modelár Príspevkov: 120 Moje modely Poslať správu |
Pravdepodobne budú podliehať povinnej registrácii drony s kinetickou energiou nad 80 joulov http://www.up.network/nova-pravidla-bezpecnosti-leteckeho-provozu-nad-eu-tykaji-se-i-dronu/ Viac článkov na up.network |
|||
peterrc modelár Príspevkov: 1035 Moje modely Poslať správu |
tak to som zvedavý, na ten zákon. A či do toho zahrnú len drony- koptery alebo drones ako všeoebecne (lietadla, koptery, vrtulniky .......) |
|||
destelant modelár Príspevkov: 917 Moje modely Poslať správu |
Ja som zvedavy (ak to teda bude platit) ze ako budu urcovat ktory model ma energiu 80 j a ktory nie.... A inak 80 j sa mi zda dost malo (ale to len moj laicky pohlad).... Ale to sa este moze zmenit kym to schvalia... |